موزه‌های شهری لیورپول به سمت مردم می‌‎آید

بازسازی چند مرکز در شهر بیرمنگهام، راه اندازی موزه خاطرات در لیورپول، ساخت ۲۴۰ خانه در منچستر، همبستگی با دوچرخه سواران دوبلین، کلاهبرداری از طریق واکسن در وینچستر،مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی شورای شهر لیورپول با صدور اطلاعیه‌ای از افتتاح موزه خاطرات دیجیتال در شهر خبر داده است. در ادامه این اطلاعیه آمده است:

"وقتی نمی‌توانید به موزه بروید، این موزه‌های شهری هستند که به سمت شما می‌آید. در واقع مناظر، صداها و طبیعت فصل‌های بهار و تابستان گذشته، به قلب شهر لیورپول می‌رسد و برخی شهروندان که بیش از سایرین در معرض ابتلاء به کرونا هستند اولین کسانی هستند که از این موزه نوآورانه دیجیتال لذت می‌برند.

با ایجاد استاندارد جدید در دسترسی به موزه، تجربه موزه خاطرات فوق‌العاده خواهد بود. تجربه استفاده همه جانبه از موزه دیجیتال برای هر فرد در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و دسترسی به تجربیات اثبات شده برای ایجاد تفاوت واقعی در کیفیت زندگی را فراهم می‌کند. "

موزه‌های شهری لیورپول به سمت مردم می‌‎آیند

بیرمنگهام؛ بازسازی چند مرکز در شهر

شورای شهر بیرمنگام برای اجرای چند طرح اصلی در شهر، مبلغی حدود ۶۴ میلیون پوند از صندوق دولت انگلیس درخواست کرده است. طرح‌های انتخاب شده به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته و دارای فرصت‌های قوی سرمایه گذاری است.

این طرح‌ها شامل بازسازی مرکز خرید میدان مرکزی و ایجاد یک میدان جدید، تبدیل استخرهای شنا سابق به یک مرکز اجتماعی و ایمن تر و در دسترس تر شدن مسیرهای پیاده روی و روشنایی برای آنهاست همچنین طرح‌های دیگر نیز شامل پیشرفت‌های عمده حمل و نقل برای کمک به کاهش ازدحام، تشویق مسافرت فعال (پیاده روی و دوچرخه سواری)، ایجاد امکانات بهتر برای کاربران حمل و نقل عمومی و بهبود اتصال این ناوگان به دو هزار خانه جدید در شهر است.

منچستر؛ ساخت ۲۴۰ خانه در شهر

شورای شهر منچستر از ساخت ۲۴۰ خانه در شهر برای اقشار آسیب پذیر این شهر خبر داد. این برنامه‌ها در مورد دهکده Collyhurst است که علاوه بر آن ۱۰۰ خانه با کیفیت بالا برای رهن و اجاره در نظر گرفته شده است. این طرح شامل ترکیبی از خانه‌های شهری و آپارتمان‌هایی است که برای تأمین سکونت خانواده‌ها، جوانان متخصص و ساکنان مسن‌تر در نظر گرفته شده است علاوه بر این، شورای شهر پارک ۱۰ هکتاری با بیش از ۴۵۰ درخت را در قلب این محله ایجاد خواهد کرد که از طریق شبکه‌ای از پیوندهای سبز به خانه‌ها متصل می‌شود.

تصویب این طرح از سوی شورای شهر به دنبال مشاوره گسترده با مردم محلی انجام شده است. شروع کار این پروژه از ماه مه آغاز شده و انتظار می‌رود تا پاییز ادامه داشته باشد. در نهایت پیش بینی می‌شود طرح مورد نظر تا پایان سال میلادی به بهره برداری برسد.

موزه‌های شهری لیورپول به سمت مردم می‌‎آیند

دوبلین؛ همبستگی با دوچرخه سواران شهر

روزهای اخیر شورای شهر دوبلین به کمک دیگر مقامات شهری با راه اندازی پویش همبستگی با دوچرخه سواران و تشکیل زنجیره‌های دوچرخه شهروندان این شهر را به استفاده بیشتر از دوچرخه تشویق کردند. کارلی بیلی عضو شورای شهر دوبلین با انتشار تصاویری از این پویش نوشت:

"می‌خواهیم زیرساخت‌هایی داشته باشیم تا فرزندان ما بتوانند با خیال راحت به خیابان‌ها بروند. با افتخار از شما حمایت خواهم کرد. ما در حال پیشرفت هستیم و من به نمایندگی از شما به طرفداری از این پویش ادامه خواهم داد. "

گفتنی است شورای شهر دوبلین در برنامه‌های آتی خود ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری ایمن را در شهر در دستور کار قرار داده و شهرداری این شهر ملزم به ساخت این مسیرها شده است.

وینچستر؛ کلاهبرداری از طریق واکسن

شورای شهر وینچستر با صدور اطلاعیه‌ای با هشدار به شهروندان این شهر از آنها خواست هرگونه دریافت مبلغ از سوی شرکت‌های تزریق واکسن کلاهبرداری بوده و استفاده از واکسن برای عموم مردم رایگان است. در ادامه این اطلاعیه آمده است:

"در صورت دریافت ایمیل، پیامک یا تلفنی که ادعا می‌کند از طرف شرکت‌های تزریق واکسن بوده و از شما خواسته می‌شود هزینه‌های تزریق واکسن را پرداخت کنید، این یک کلاهبرداری است. به یاد داشته باشید، واکسن در شهر رایگان و در دسترس عموم خواهد بود. به نظر می‌رسد اخیراً افرادی با سو استفاده از مردم قصد دارند از کسانی که واکسن دریافت کرده‌اند مبالغی کلاهبرداری کنند که این مغایر با رسالت کاری شورای شهر و مرکز بهداشت وینچستر است. "

کد خبر 503088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.