افرادی که در انتخابات شرکت نکردند به دلیل اعراض از نظام نبوده است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: افرادی که در انتخابات شرکت نکردند به دلیل اعراض از نظام نبوده است، اعتراض به معنای اعراض نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی امروز_ جمعه چهارم تیرماه_ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان، اظهار کرد: انسان باید عمل خود را به رعایت اخلاق محدود کند. به عنوان نمونه برای تسلط بر خشم و عصبانیت، روایت داریم که اگر حلم ندارید، آن را به خودتان تحمیل کنید.

وی افزود: در جامعه هم اگر فردی خود را شبیه به گروهی کند، جزو آنهاست و برای همین توصیه می‌شود افراد در جامعه از لباس مختص به کفار استفاده نکنند و حتی از مکانی که در آن گناه انجام داده‌اند، دوری کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه نباید از الفاظ خارجی استفاده شود، اضافه کرد: افرادی که کمالاتی ندارند از الفاظ خارجی استفاده می‌کنند و کسانی که اهل علم و حقیقت باشند از الفاظ خارجی استفاده نمی‌کنند.

افرادی که در انتخابات شرکت نکردند به دلیل اعراض از نظام نبوده است

وی با تقدیر از حضور حماسی مردم در انتخابات، تصریح کرد: حقیقتاً با تمام تلاش‌هایی که دشمنان کردند که مردم را به انحراف و دوری از انتخابات و نظام بکشانند و تخمین میزان مشارکت ۲۰ درصدی می‌زدند، مردم آگاهانه و عاقلانه در انتخابات شرکت کردند و نشان دادند کمبودها و مشکلاتی که از سوی دشمنان و مسئولان داخلی ایجاد شده، ربطی به اصل نظام ندارد.

مهدوی ادامه داد: میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۴۹ درصد بود و ۶۲ درصد به رئیس جمهور منتخب رأی دادند و با انتخاب خود، دشمنان را مأیوس و رهبر انقلاب را شاد کردند.

وی افزود: افرادی هم که شرکت نکردند به دلیل اعراض از نظام نبوده است، اعتراض به معنای اعراض نیست حتی بر طبق آمارها ۱۰ درصد علت شرکت نکردن در انتخابات را شیوع کرونا مطرح کرده و تعدادی نیز مباحث اقتصادی و سختی در تأمین معیشت را عنوان کرده بودند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اختلالاتی در روز رأی گیری وجود داشت، ادامه داد: ایراداتی در انتخابات ریاست جمهوری مشهود بود و تعداد احکامی که برای افراد در یک شهر کوچک زده بودند، زیاد بود، برای همه نیز ستاد اصلی نوشته بودند که نیاز بود با تفاهم با هم کنار می‌آمدند. به علاوه احکامی که در ستادهای انتخاباتی زده شده بود، بدون هماهنگی با مسئولان و امامان جمعه بود که امیدواریم در آینده این مسائل حل شود.

وی با بیان اینکه در زمان شهید بهشتی ارتباط میان مردم و مسئولان دقیق و منظم بود، گفت: البته امروز تشکیلات اداری گسترده‌تر و افراد متخصص بیشتر شده و در کنار آن انعطاف پذیری نیز کمتر شده است.

مهدوی تاکید کرد: در انتخابات ۳۶ تشکل انقلابی با یکدیگر متحد شدند و یک لیست واحد دادند که مورد حمایت علما واقع شد. اگرچه افرادی که خارج از این لیست بودند هم صالح و حتی اصلح بودند، اما حمایت ما از اشخاص نبود بلکه از اتحاد بود، زیرا با اتحاد است که جامعه به آرامش می‌رسد.

منتخبان شورای اسلامی شهر جهادگونه عمل کنند

وی خطاب به منتخبان شورای اسلامی شهر گفت: منتخبان سعی کنند عمل خالص و نیت خوبی داشته باشند و در مسیر خدمت به مردم ۲۴ ساعته و جهادگونه عمل کنند، خود را خادم همه مردم حتی کسانی بدانند که به آنها رأی نداده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: لازم است این افراد نیازهای شهر را در قالب اتاق‌های فکر و اندیشه ورزی شناسایی و از همه نخبه‌ها در این مسیر استفاده کنند؛ سعی کنند از همه فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و حتی رقبا استفاده کنند و بعد از انتخابات کینه‌ها را که مانع استجابت دعا و ورود به بهشت است کنار بگذارند.

وی افزود: چه بسا رقیبانی که می‌توانند مدیران موفقی باشند؛ همینطور نیاز است رابطینی میان مردم و منتخبان شورا باشند تا مطالب و نظراتشان را به اعضای شورا منتقل کند. منتخبان باید با خدمت دائمی و ایجاد عدالت رضایتمندی مردم را جلب کنند تا شیرینی خدمت به مردم را بچشند.

مهدوی گفت: انسان باید از قبل با خدای خودش عهد کند که گول شیطان و نفس اماره را نخورد و در حین انجام عمل نیز لازم است از فکر و قلب خود مراقبت کند. در مرحله بعد از انجام عمل نیز فرد خودش را نسبت به کوتاهی‌هایی که احیاناً کرده است، سرزنش می‌کند و راهکاری در پیش می‌گیرد و البته همه اینها باید با نظر استاد اخلاق باشد.

وی گفت: مهم است انسان در حین محاسبه نفس، نسبت به خسران و ضرری که دیده است آگاه شود. این مسئله موجب می‌شود خسران را تکرار نکند. انسان باید مواظب باشد که غافل از کمال خودش و عمل صالح نباشد.

در تولید واکسن ایرانی رعایت کیفیت را داشته باشند

امام جمعه موقت اصفهان افزود: به غیر از واکسن‌های وارداتی، واکسن پاستور، فخری‌زاده، برکت و رازی را داریم که مایه افتخار است؛ جوانان و متخصصانی که برای ما افتخار خواهند آفرید. آزمایش برخی از این واکسن‌ها تمام شده و در حال تولید انبوه است و برخی مراحل آزمایشی را می‌گذارند، توصیه می‌کنم در تولید واکسن ایرانی به کیفیت توجه کنند.

وی با بیان اینکه واکسن ایرانی باید عملاً جایگاه علمی خودش را در دنیا پیدا کند، گفت: در دنیا متخصصان محتوای واکسن را بررسی می‌کنند و اگر واکسن ایرانی از تأثیرگذاری بالایی برخوردار باشد، افتخاری برای جایگاه علمی و معنوی کشور عزیزمان خواهد بود.

مهدوی اضافه کرد: سابقه واکسن‌سازی در کشورهای مدعی مثل آمریکا و اروپا نشان داد آنها در این زمینه اخلاق را رعایت نکردند و واکسن‌های متعلق به کشور دیگر را سرقت کردند و حتی در کشور خودشان در تزریق واکسن تبعیض قائل شدند و مدیران و سفیدپوستان را در اولویت قرار دادند و به سیاه‌پوستان واکسن نزدند.

رئیس جمهور منتخب و مجلس انقلابی در مذاکرات کوتاه نیایند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: این کشورها سابقه سیاهی در تحریم دارند و با اینکه ما پول واکسن را پرداخت کرده بودیم در تحویل آن تعلل کردند، اما متخصصان ما به لطف الهی با عمل به رسالت اسلامی و انسانی خود، واکسن‌های متعددی را تولید کردند و امیدواریم در آینده نه چندان دور به غیر از استفاده داخلی صادرات به کشورهای همسایه هم داشته باشیم.

مهدوی تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز تاکید کردند با وجود اینکه نوبت سن ایشان برای دریافت واکسن رسیده بود، بعداً واکسن ایرانی می‌زنند و این مایه افتخار است که ما چنین رهبری داریم و باید مردم قدر چنین رهبری را بدانند.

وی با اشاره به مذاکرات وین، گفت: سابقه استکبار جهانی و اروپایی‌ها و آژانس بین‌المللی و موضع گیری‌های سخیف آنها را در بیانیه‌های سخیف‌شان ملاحظه کردیم و ملت ایران دیگر اعتمادی به آنها ندارند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: مذاکره کردن خوب است، اما نتیجه‌ای جز وقت‌کشی، فریب‌دهی، زیاده‌خواهی و تحمیل خوی استکباری دول غربی نخواهد داشت.

مهدوی تاکید کرد: آنها به جای رفع تحریم‌ها به صورت مطلق گفتند تا شش ماه تحریم‌ها را بر می‌داریم و ما از رئیس جمهور منتخب و مجلس انقلابی می‌خواهیم به هیچ وجه در مذاکرات کوتاه نیایند و دستورات رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس را اجرا کنند.

کد خبر 503024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.