مراتع "دراک" در آتش می‌سوزد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: عملیات اطفای آتش‌سوزی ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که از ساعت یک بامداد امروز_ چهارم تیرماه_ آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

محمدهادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا آتش‌نشانان ایستگاه‌های سه، ۲۲، ۱۷ و ۱۴ برای اطفای این حریق اعزام شدند، اظهار کرد: گسترش آتش سریع بود و شعله‌های آن به دلیل نوع پوشش گیاهی منطقه به سرعت بخش‌هایی از مراتع را در بر گرفته است.

وی افزود: به دلیل پراکندگی آتش و سرعت گسترش آن، ۶۰ آتش‌نشان متخصص، ۳۰ آتش‌نشان داوطلب و نیروهای ارتش، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم به مدت ۱۰ ساعت است که مشغول اطفای این حریق هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز، خاطرنشان کرد: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه عمدتاً از ادوات سبک و به صورت نفری برای اطفای حریق استفاده می‌شود و همین سرعت پیشرفت عملیات را کاهش می‌دهد.

قانع افزود: هم‌اکنون بخش اعظمی از حریق اطفا شده است، اما به دلیل آتش‌سوزی چندین دره کوهستان دراک، عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این حادثه با وقوع چند عملیات دیگر از جمله حریق بزرگ کارگاه بازیافت در سلطان‌آباد و حریق گسترده ارتفاعات در جاده شیراز- داریون همزمان شده و هشت ایستگاه عملیاتی را درگیر کرده است.

کد خبر 503007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.