اجرای ۲۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر اراک

شهردار اراک گفت: تاکنون ۲۷.۳ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در دو لاین رفت و برگشت در این کلانشهر احداث شده است.

علیرضا بیاتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین مسیر دوچرخه سواری کلانشهر اراک در سال ۹۶ از خیابان جهان پناه تا کوی شهید بهشتی احداث شده و در سال‌های بعد طرح توسعه احداث این مسیر در سطح منطقه یک اجرایی شده و کم کم در سایر مناطق توسعه یافت.

وی با اشاره به ایجاد خطوط ویژه مصوب مسیر دوچرخه سواری افزود: با توجه به سیاست‌های شهرداری اراک و شورای پنجم در خصوص اجرای پروژه‌های انسان محور، طرح‌های احداث مسیر دوچرخه‌سواری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است به طوری که تاکنون ۲۷.۳ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در دو لاین رفت و برگشت در این کلانشهر اجرایی شده است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: خیابان قائم مقام فراهانی مقابل پارک آزادی، خیابان دانشگاه، خیابان شهیدان جهان پناه، شهرک شهید بهشتی، پارک هپکو، ورزشگاه امام خمینی (ره)، بلوار الغدیر، پارک شقایق، پارک امیرکبیر و بلوار آنجفی از جمله معابری هستند که مسیرهای دوچرخه‌سواری در آنها اجرایی شده است.

بیاتیان از اجرای ۲۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: خیابان‌های شهید شیرودی، قائم مقام فراهانی از میدان مقاومت تا پارک آزادی، بلوار قدس، وحدت اسلامی (خیابان نواب صفوی)، انتهای خیابان شهیدان جهان پناه (پل شهید کاوه نبیری)، بلوار میرزای شیرازی، بلوار شهدای دولت (خیابان شهیدان رجایی)، بلوار آنجفی، دره گردو (کنار ریل راه آهن شریعتی)، بلوار مهارت و جهاد (شهید بختیاری) از جمله معابری هستند که اجرای مسیر دوچرخه سواری در آنها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهر اراک استقبال بسیار خوبی از ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری شده و هیچ گونه مانع فرهنگی در این زمینه وجود ندارد. مسئولان فرهنگی و اجرایی هم در این خصوص همراه و همگام شهرداری اراک هستند.

شهردار اراک با اشاره به بهره برداری از پیاده‌راه خیابان امیرکبیر گفت: تلاش این است که با اتصال مسیرهای دوچرخه با مسیرهای پیاده شاهد حضور مطلوب شهروندان در شهر و کاهش آلودگی هوا باشیم و به تحقق طرح انسان محور اراک کمک کنیم.

بیاتیان تاکید کرد: احداث مسیرهای دوچرخه سواری در شهر اراک با جدیت پیگیری می‌شود تا زیرساخت لازم برای استفاده شهروندان علاقمند به دوچرخه در تمام معابر شهری فراهم شود.

کد خبر 503002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.