همه شهرستان‌های کشور باید مرکز رشد فناوری داشته باشند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اکنون ۲۰۲ مرکز رشد در کشور فعال است، گفت: همه شهرستان‌های کشور باید مرکز رشد داشته باشند و بر این اساس باید تعداد مراکز رشد ما به ۵۰۰ مورد برسد.

به گزارش ایمنا، غلامحسین رحیمی، اظهار کرد: هیچ شهرستانی نباید بدون فضای حمایتی باشد و باید بدانیم هرچه قدر این فضاها بیشتر باشد منجر به جذب سرمایه‌گذار هم خواهد شد لذا از همه مسؤولان و نمایندگان مجلس می‌خواهیم نسبت به توسعه و گسترش فضاهای حمایتی نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.

وی توسعه پارک‌های علم و فناوری را ضروری ندانست اما بر گسترش مراکز رشد در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: وزارت علوم برای توسعه مراکز رشد اهتمام ویژه‌ای دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حمایت از مراکز رشد و واحدهای فناور مختص یک دولت خاص نیست، تصریح کرد: کشور ما برای توسعه و ایجاد یک فضای رقابتی باید به سمت توسعه و گسترش فضاهای حمایتی حرکت کند و ما یقین داریم این حمایت‌ها در دولت بعدی هم ادامه دارد تا به نقطه مطلوب برسد.

رحیمی زیرساخت‌های ایجاد شده در پارک‌های علم و فناوری را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: باوجود همه پیشرفت‌ها اما نظام فناوری در کشور هنوز به یک جریان ملی تبدیل نشده است که این مهم باید محقق شود تا بخش‌های مختلف در ارتباطی منطقی با یکدیگر رشد کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت توجه به مقوله بیکاری در کرمانشاه گفت: زیست بوم فناوری در استان کرمانشاه باید نسبت به سایر استان‌ها بیشتر تقویت و گسترش داده شود تا جوانان و دانش‌آموختگان بیشتری جذب این مراکز شوند.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 502951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.