از کشورهای جهان عقب نیستیم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به سفیر آلمان در ایران گفت: با خرید تعداد زیادی واکسن خارجی و تولید واکسن داخلی امیدوارم تا دو ماه دیگر واکسیناسیون شدت بیشتری بگیرد و دوباره شاهد رونق گردشگری باشیم.

به گزارش ایمنا، مرزهای ایران از سال گذشته با مصوبه ستاد ملی کرونا به روی گردشگران خارجی بسته شده و صدور ویزای توریستی نیز متوقف مانده است. هرچند، این وزارتخانه به تازگی از بازگشایی مرزها به روی گردشگران از نیمه‌های تیرماه خبر داده است. با این وجود، علی‌اصغر مونسان درباره انتظار زودهنگام برای رونق گردشگری در حالی اظهارنظر کرده که سرعت واکسیناسیون در داخل کشور به یک دغدغه جدی تبدیل شده و هنوز مطالبه شاغلان گردشگری برای دریافت در اولویت واکسن کووید بی‌پاسخ مانده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیداری که با هانس اودو موتسل داشت، همچنین گفت: از اقداماتی که کشورهای جهان در زمان شیوع کرونا برای گردشگری انجام داده‌اند، عقب نیستیم.

وی سپس به بهره‌برداری از ۴۰۰ هتل در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی تا ۲۲۰۰ واحد و مرمت کاروانسراها و خانه‌های تاریخی با سرمایه مردم و تبدیل آن‌ها به اقامتگاه و گردشگر پذیر کردن مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت که با انجام تمام این کارها گردشگری کشورمان از تنوع خوبی برخوردار و ظرفیت‌های کشور نیز فعال شده است.

مونسان همچنین برای برگزاری مناسبت‌های فرهنگی بین دو کشور اعلام آمادگی کرد و افزود: من و دکتر ظریف در این خصوص حمایت می‌کنیم. همچنین برای برگزاری مناسبت‌های فرهنگی میان دو کشور آمادگی داریم. فضاهایی مانند کاخ سعدآباد و نیاوران را که در اختیار ما قرار دارد می‌توانیم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی اختصاص دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای همکاری‌های کارشناسی دو کشور در حوزه میراث فرهنگی نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: امیدواریم بعد از کرونا درهای کشور را برای حضور گردشگران، بیشتر باز کنیم و دوباره شاهد رونق گردشگری باشیم.

آلمان به رابطه گردشگری با ایران علاقه‌مند است

سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران هم از علاقه‌مندی برای توسعه روابط گردشگری بین دو کشور، با توجه به روند واکسیناسیون در آلمان و سایر کشورها سخن گفت.

هانس اودو موتسل همچنین از پیشنهاد ایران برای انجام کارهای فرهنگی مشترک میان دو کشور استقبال کرد و افزود: برای ما هم بسیار مهم است؛ چرا که موجب ایجاد پل میان فرهنگ‌ها می‌شود و مردم به یکدیگر نزدیک می‌شوند.

وی اظهار کرد: آماده‌ایم در زمینه‌های تخصصی به ویژه در حوزه میراث‌فرهنگی میان کارشناسان دو کشور ارتباط برقرار کنیم تا از تجربیات هم استفاده کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 502948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.