توجه به اشتغال زندانیان اهمیت ویژه‌ای دارد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: توجه به مددجویان و اشتغال آنان برای حفظ آرامش درون زندان و همکاران قضایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی، عصر امروز_ پنجشنبه سوم تیرماه_ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با گرامی داشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: عملکرد همه فعالان در مجموعه‌های وابسته به دستگاه قضا، زندان‌ها و ملت ایران که فرمان ولی امر خود را لبیک گفته و نقشه دشمنان را در انتخابات نقش بر آب و ثابت کردند، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه باید جایگاه شهید بهشتی برای نسل جوان تبیین شود، افزود: بر اساس فرموده‌های مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران بالاترین هدیه‌ای است که امام (ره) برای مردم داشته است، نقش شهید بهشتی نیز در عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی از جمله در تدوین قانون اساسی بسیار مؤثر بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان، تصریح کرد: مدیرکل سابق این سازمان در این مدت کوتاه ثبات مدیریتی خود را نشان داد، خوش درخشیدند و تعامل خوبی با دستگاه‌های مربوطه داشت.

وی با بیان اینکه مدیرکل جدید زندان‌های استان اصفهان با کوله باری از تجربه این سمت را قبول کرد، اضافه کرد: توجه به مددجویان و اشتغال آنان برای حفظ آرامش درون زندان اهمیت ویژه‌ای دارد، همگی کارکنان قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها در یک مسیر قدم بر می‌دارند و نظام اسلامی خدمت می‌کنند.

حبیبی گفت: استفاده از ظرفیت علما در گره گشایی مسائل و امور در جهت آرامش بخشی، آزادسازی و پیگیری مسائل خانواده مددجویان حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

اهمیت افزایش اشتغال زندانیان در استان اصفهان

علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان نیز در این آئین با گرامی داشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: شهید بهشتی معمار دستگاه قضا است و باید الگوی همه باشد.

وی با قدردانی از مدیرکل سابق زندان‌های استان اصفهان، ادامه داد: مدیرکل سابق تلاش بی دریغی در راستای تحقق اهداف سازمان داشت و به دلیل مشکلات شخصی در سمتی دیگر در تهران مشغول به کار خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان افزود: امید است مدیر جدید نیز اهداف مورد نظر سازمان را با جدیت پیگیری کند. ارتباطی قوی بین مجموعه دستگاه قضا و سازمان زندان‌ها باعث شده تا در خصوص امور زندانیان تلاش زیادی انجام شده و زندان محلی برای اصلاح و تربیت باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال زندانیان و حرفه آموزی آنان، ادامه داد: اشتغال زندانیان در استان اصفهان به ۶۰ درصد رسیده و هدف این است که این رقم به ۸۰ درصد برسد.

اصفهانی تصریح کرد: نقش خیران در اصفهان بسیار پررنگ و قوی است و به زندانیان نیز توجه ویژه‌ای دارند، این موضوع آثار و برکات خوبی برای زندانیان داشته است. در تلاش هستیم با مدیریت جدید اشتغال و حمایت از خانواده زندانیان حتی بیشتر از قبل پیگیری شود، زیرا این خانواده‌ها سرپرست ندارند و مشکلات اقتصادی بسیاری خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی حکومت اسلامی را درک کنیم و بدانیم اگر به آرمان‌های امام (ره) بازگردیم، دولتی بر اساس الگوی اسلامی خواهیم داشت و اعتماد مردم نیز دوچندان خواهد شد.

کد خبر 502937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.