کف‌سازی معابر عمومی بازار تاریخی تبریز پایان یافت

شهردار تبریز از پایان کف‌سازی معابر عمومی بازار تاریخی تبریز خبر داد و گفت:برای این منظور حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز، اظهار کرد: بازار تبریز به نوعی نماد هویت و تاریخ شهر به شمار می‌آید که باید آن را احیا و به یک جاذبه گردشگر پذیر تبدیل کنیم.

وی افزود: اعتبار تبریز مدیون این بازار است و اگر امروز افتخار می‌کنیم که شهر بدون گدا هستم، مرهون همین بازار و خیران است.

شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت توجه به ابعاد گردشگری بازار تاریخی تبریز، گفت: با رونق گردشگری، اقتصاد اصناف بازار پویا شده و اقتصاد قوی، اداره شهر را تسهیل می‌کند و اگر اقتصاد شهروندان خوب باشد، اقتصاد مدیریت شهری نیز خوب می‌چرخد.

شهین باهر خاطرنشان کرد: با این‌که امور مربوط به بازار تاریخی تبریز بر عهده سازمان میراث فرهنگی است، اما شهرداری تبریز در مواقعی که نیاز باشد، منتظر بروکراسی اداری نمی‌ماند و به صورت نیابتی وارد عمل می‌شود.

وی افزود: تقریباً تمامی معابر اصلی بازار تبریز در این دوره از مدیریت شهری کف سازی و جداره سازی شده است؛ حتی ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که نیمی از هزینه‌های کف سازی و جداره سازی معابر غیر عمومی بازار را نیز تأمین می‌کنیم.

شهین باهر خاطرنشان کرد: در صورت رضایت اصناف و کسبه بازار، احداث پیاده راه جمهوری می‌تواند در رونق کسب و کار این منطقه بسیار تأثیرگذار شود.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به دغدغه شهرداری تبریز در خصوص تأمین حمل و نقل عمومی مرکز شهر، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی برای ایجاد آرامش در بازار و جلوگیری از تخریب آن، بسیار مهم است و بر این اساس شهرداری تبریز به صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با بیان این‌که برای آبادانی هرچه بیش‌تر شهر لازم است شهروندان و مدیریت شهری به صورت تنگاتنگ در تعامل باشند، افزود: این‌که امروز ما در سطح کشور و جهان به نداشتن معتاد متجاهر یا تکدی‌گری در سطح شهر افتخار می‌کنیم، در سایه حساسیت شهروندان نسبت به این موضوع است.

منبع: ایرنا

کد خبر 502916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.