تخریب نقش جهان به بهانه بازسازی و طراحی دکوراسیون

مسئول حفاظتی پایگاه میراث فرهنگی اصفهان گفت: یکی از خطراتی که همواره میدان نقش جهان را تهدید می‌کند، بازسازی های غیراصولی فروشگاه های این میدان تاریخی است.

به گزارش ایمنا، محمدعلی هاشمی گفت: حدود ۱۰ فروشگاه در میدان نقش جهان و بازار بزرگ اصفهان وجود دارد که به بهانه بازسازی و طراحی دکوراسیون جدید، آسیب دیده است.

وی افزود: پس از شناسایی به مالکان این فروشگاه‌ها اخطار داده می‌شود و زمانی مشخص برای رفع تخلف اعلام می‌کنیم تا اگر این افراد جهت رفع تخلفات اقدام نکردند با تشکیل پرونده‌قضایی موضوع را پیگیری کنیم.

مسئول حفاظتی پایگاه میراث فرهنگی اصفهان، ادامه داد: هم‌اکنون نیز سه پرونده قضائی در این راستا تشکیل و تخلفات در جریان رسیدگی است.

هاشمی تصریح کرد: هر تغییراتی که مالکان در سطح میدان نقش‌جهان انجام می‌دهند، باید با نظارت اداره میراث فرهنگی انجام شود، چرا که در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: میدان نقش جهان یک بافت تاریخی است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، به همین دلیل مالکان باید مراقب باشند تا بازسازی و طراحی دکوراسیون جدید به بافت تاریخی نقش جهان آسیب نرساند، در همین راستا ناظران متخصص از میراث فرهنگی به مالکان معرفی می‌شوند تا به صورت رایگان آن‌ها را در بازسازی‌های کارشناسی شده راهنمایی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 502895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.