احداث اولین باغ اجتماعی در اورادئا

اورادئا، مرکز شهرستان بیهور در کشور رومانی، به زودی میزبان اولین باغ اجتماعی خواهد بود که قرار است به عنوان مکانی برای آموزش زراعت و پرورش میوه‌های درختی به تمام گروه‌های سنی شهر مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار اورادئا از احداث باغ اجتماعی جدیدی در شهر خبر داده و تمام ساکنان را به حضور در کارگاه‌های آموزشی جهت یادگیری نحوه کاشت و پرورش محصولات کشاورزی و درختان میوه دعوت کرده است. این کارگاه‌ها پس از احداث باغ و در محیط داخلی آن برگزار و در آن‌ها، مباحثی در حوزه باغداری پایدار به علاقمندان آموزش داده خواهد شد. بنیاد اجتماعی اورادئا که بخشی از انجمن بنیادهای اجتماعی کشور به حساب می‌آید، مسئولیت پیاده‌سازی پروژه را به عهده گرفته و متعهد شده است تمام ابزارهای لازم و دانه‌ها را در اختیار مربیان و مردم قرار دهد تا به کشت محصولات کشاورزی و پرورش درختان در این فضای سبز جدید بپردازند.

احداث اولین باغ اجتماعی در اورادئا

در مرحله اول پیاده‌سازی پروژه اولین باغ اجتماعی در اورادئا، از ۱۰ خانواده دعوت شده است به محل احداث باغ بیایند، مسئولیت برگزاری کلاس‌های آموزشی را به عهده گیرند و رویدادهای مختلف اجتماعی را سازماندهی کنند. جالب است بدانید که در کارگاه‌های آموزشی قرار است مباحثی نیز در مورد جشن روز شاه‌بلوط به مردم آموزش داده شود تا مردم از اهمیت وجود فضاهای سبز و بهره‌گیری از محصولات کشاورزی بیشتر آگاه شوند. در جشن شاه‌بلوط، مردم در یک جنگل مملو از درختان شاه‌بلوطی به عمر ۴۰۰ سال گرد هم می‌آیند، میوه‌های این درختان پیر را کباب می‌کنند و می‌خورند.

چنین تخمین شده است که احداث باغ اجتماعی جدید اورادئا حدود ۵۰ هزار یورو هزینه برای دولت رومانی هزینه در بر داشته باشد که البته مزایای آن در آینده، بسیار بیشتر از این بودجه خواهد بود و می‌تواند علاوه بر تأمین مواد غذایی مورد نیاز شهروندان، پایداری را نیز برای شهر در پی داشته باشد.

پیش از این نیز تعداد ۱۰ پروژه مشابه در شهر پیاده و با استقبال گرم ساکنان مواجه شده بود که این برنامه‌ها ۲۴۶ فعالیت خلاقانه را در زمینه آموزش و محیط زیست در بر گرفته و تعداد دو هزار و ۶۳۲ شهروند را به خود جذب کرده بود.

احداث اولین باغ اجتماعی در اورادئا

کد خبر 502870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.