محله زیتون کارمندی اهواز در محاصره زباله‌ها

زباله‌ها تقریباً محله زیتون اهواز را محاصره کرده، به طوری که علاوه بر بوی نامطلوب منظری نازیبا و آزار دهنده به وجود آمده، این در حالی است که لازم است این روزها که مخاطرات کرونا همه جهان را درگیر گرده برای رفع این معضل سریع‌تر چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمع آوری نکردن یا جمع آوری نامناسب زباله‌ها و پسماندهای خانگی و از انواع زباله‌ها اعم از خشک و تر و رهاسازی زباله در برخی خیابان‌های زیتون کارمندی، مناظر آزار دهنده‌ای به وجود آورده که سیما و چشم‌انداز این منطقه را تحت تأثیر قرار داده و به مشکل بزرگی برای اهالی تبدیل شده است. رها کردن زباله‌ها توسط شهروندان و جمع آوری نکردن آن‌ها توسط پاکبانان شهرداری به دلایل خاص خود سبب ایجاد بوی تعفن و تجمع حشرات و حیواناتی نظیر گربه‌ها و سگ‌های ولگرد تبدیل شده که این امر با ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی؛ سلامت شهروندان را نیز به طور جدی تهدید می‌کند.

وجود سگ‌های ولگرد در سطح شهر اهواز خود معضل بزرگی برای شهرداری است به طوری که در پارک زیتون بیش از ده‌ها سگ ولگرد پرسه می‌زنند و جمع آوری نشدن زباله‌ها سبب تجمع بیشتر این حیوانات در کوچه‌ها و خیابان‌های زیتون کارمندی شده است که ممکن است خطرهایی برای شهروندان داشته باشند. ساکنان این محله از تجمع و انبوه زباله‌های رهاشده و بوی بسیار بد آن گلایه دارند و خواستار ساماندهی این وضعیت از سوی مسئولان شهری شده‌اند.

صابری یکی از اهالی منطقه زیتون کارمندی می‌گوید: مدتی هست خبری از پاکبانان منطقه زیتون کارمندی نیست و شب‌ها دیگر صدای خس‌خس جاروهای آنها به گوش نمی‌رسد؛ وجود سطل‌های پر از زباله در بیشتر خیابان‌ها دیده می‌شود با این حال برخی ساکنان و رهگذران نیز با رها کردن زباله‌های‌های خود در سطح خیابان‌ها چهره‌ای زشت به منطقه داده‌اند.

صفری یکی دیگر از ساکنان زیتون کارمندی می‌گوید: صبح‌ها در کوچه‌های زیتون کارمند بساط‌های میوه فروشی پهن می‌شود که این خود سبب تولید زباله با بوی تعفن میوه‌های گندیده شده به سختی از کوچه رفت و آمد می‌کنیم، چندین بار پیگیری کردیم اما گویا پاکبانان منطقه به علت دریافت نکردن حقوق خود در محل کار حاضر نمی‌شود.

ساکنان منطقه زیتون از شهرداری این منطقه خواستار جمع آوری زباله‌های رها شده در سطح خیابان‌ها هستند تا از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری کند و اجازه ندهند سلامت عمومی جامعه با خطر و آسیب مواجه شود.

معضل جمع آوری زباله‌های محله زیتون کارمندی حل شد

مجاهد رفیعی، مسئول خدمات شهری منطقه ۳ شهرداری اهواز در این باره گفت: این مشکل مربوط به افزایش حقوق سالیانه پاکبانان بود که پیمانکار همچنان همانند سال گذشته اقدام به پرداخت حقوق می‌کرد که با پیگیری‌های شهردار این مشکل رفع شد و حقوق پاکبانان متناسب با حقوق اداره کل در سال ۱۴۰۰ پرداخت شد.

وی ادامه داد: به علت ایجاد مشکل در پرداخت حقوق پاکبانان توسط پیمانکار مربوطه، آن‌ها از حضور در محل کار امتناع می‌کردند؛ با برگشت پاکبانان و حضور در محل کار خود پاکسازی زباله‌ها به سرعت انجام شد و اکنون نیز در حال جمع‌آوری پوسترهای تبلیغاتی کاندیدای شورای شهر و ریاست جمهوری در سطح منطقه هستیم.

کد خبر 502838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.