مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A72 با A52+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش Samsung Galaxy A52 و Samsung Galaxy A72 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از مدت‌ها انتظار، سامسونگ بالاخره از گوشی‌های میان‌رده گلکسی A52 و A72 رونمایی کرد. گوشی گلکسی A52 در دو مدل ۴G و ۵G راهی بازار می‌شود ولی کاربران برای خرید گلکسی A72 باید به اینترنت ۴G بسنده کنند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه این گوشی‌ها پرداخته می‌شود.

مقایسه Galaxy A72 و Galaxy A52 از نظر دوربین

Samsung Galaxy A72

Samsung Galaxy A52

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

ندارد

پنج مگا پیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

لنز تله‌فوتو

هشت مگاپیکسل

ندارد

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

سامسونگ طی یک حرکت انقلابی، مدل Galaxy A72 را به لنز تله‌فوتو هشت مگاپیکسلی مجهز کرده، جالب است بدانید تا قبل از این لنزهای تله‌فوتو یک آپشن جذاب برای مدل‌های بالارده و پرچمدار محسوب می‌شد، زیرا این لنز به کاربر اجازه می‌دهد تا حد مشخصی مثلاً سه برابر بدون افت جزئیات روی سوژه زوم کند.

مقایسه Galaxy A72 و Galaxy A52 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Samsung Galaxy A72

Samsung Galaxy A52

چیپست

Snapdragon 720G

Snapdragon 720G

پردازنده گرافیکی

Adreno 618

Adreno 618

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI

One UI

تنوع حافظه

۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

سال گذشته Galaxy A71 مدل قدرتمندتری بود، ولی امسال سامسونگ تصمیم گرفته برای هر دو مدل از یک تراشه استفاده کند و از آن مهم‌تر این که چیپست اختصاصی اگزینوس خود را نیز به کار نگرفته و برای این که از رقبای چینی عقب نماند با صرف هزینه بیشتر هر دو مدل را به چیپست آمریکایی کوالکام مدل Snapdragon 720G مجهز کرده است. فراموش هم نکنید که این تراشه یکی از محبوب‌ترین تراشه‌های میان‌رده و گیمینگ این شرکت است که در مدل‌های زیادی استفاده شده و امتحان خود را در تست‌های گیم به خوبی پس داده است پس اگر گیمر هستید با خیال راحت می‌توانید هر دو مدل را بدون تردید انتخاب و خریداری کنید.

مقایسه Galaxy A72 و Galaxy A52 از نظر صفحه نمایش

Samsung Galaxy A72

Samsung Galaxy A52

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۵ اینچ

۶.۷ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۴۰۷ پیکسل در هر اینچ

۳۹۴ پیکسل در هر اینچ

روشنایی

۸۰۰ نیت

۸۰۰ نیت

اگر شما هم از طرفداران موبایل و تکنولوژی باشید، حتماً می‌دانید که کیفیت نمایشگرهای سامسونگ همیشه زبان زد خاص و عام بوده است؛ چیزی عجیبی نیست که هر دو پنل سوپرآمولد داشته باشد، ولی ارتقای مدل‌های امسال سامسونگ این است که از رفرش ریت‌های معمول ۶۰ هرتز فاصله گرفته و سراغ نرخ نوسازی نه چندان بالای ۹۰ هرتز رفته و این یعنی نمایشگر سریع و روان‌تری پیش روی شما قرار می‌گیرد. روشنایی تصویر هم پیشرفت خوبی داشته و حدود ۸۰۰ نیت گزارش شده و با هر دو مدل می‌توانید زیر نور آفتاب بدون مشکل کار کنید و از یک نمایشگر فوق روشن لذت ببرید. تفاوت جزئی دیگری هم در سایز وجود دارد و نمایشگر a72 کمی بزرگ‌تر است.

مقایسه Galaxy A72 و Galaxy A52 از نظر طرحی ظاهری

Samsung Galaxy A72

Samsung Galaxy A52

ابعاد

۸.۴ × ۷۷.۴ × ۱۶۵ میلی‌متر

۸.۴ × ۷۵.۱ × ۱۵۹.۹ میلی‌متر

وزن

۲۰۳ گرم

۱۸۹ گرم

جایگاه سنسور اثر انگشت

زیر نمایشگر

زیر نمایشگر

درگاه اختصاصی کارت حافظه

ندارد، مشترک با سیم کارت

ندارد، مشترک با سیم کارت

صدای استریو

دارد

دارد

گواهی ضدآب

IP67 نیم ساعت در عمق یک متر

IP67 نیم ساعت در عمق یک متر

به نظر می‌رسد امسال سامسونگ وقت و هزینه زیادی صرف طراحی نکرده و به همین خاطر جایی برای تعریف و تمجید نمی‌ماند. کره‌ای‌ها امسال هم هر دو را یک شکل ساخته‌اند و با در نظر گرفتن صدای استریو، سعی کرده‌اند ظاهر نه چندان زیبای آن‌ها را جبران کند. سنسور اثر انگشت باز هم زیر نمایشگر قرار دارد که هم حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند و حتی این بار با سرعت بیشتری قفل نمایشگر را باز می‌کند.

مقایسه Galaxy A72 و Galaxy A52 از نظر باتری

Samsung Galaxy A72

Samsung Galaxy A52

ظرفیت

۵۰۰۰ میلی‌آمپر

۴۵۰۰ میلی‌آمپر

وزن

۲۰۳ گرم

۱۸۹ گرم

فست شارژ

۲۵ وات

۲۵ وات

میزان شارژ طی نیم ساعت

۵۰ درصد

۵۰ درصد

در ادامه مقایسه a52 با a72 عدد و رقم عجیب و غریبی برای باتری و فست شارژ در نظر نگرفته، ولی در عمل همیشه کاربرها از طول عمر و سرعت شارژ باتری مدل‌های سامسونگ راضی بوده‌اند.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy A72 و Galaxy A52

مقایسه a52 با a72 نشان می‌دهد که پیشرفت امسال سامسونگ بیشتر سخت‌افزاری بوده، هرچند که بهترین تصمیم را گرفته است؛ زیرا این روزها به اصطلاح اگر قدرتمند نباشی در دنیای موبایل ناک اوت می‌شوی و ما از این نظر به میان‌رده‌های امسال مخصوصاً به خاطر این که از تراشه اختصاصی خود سامسونگ استفاده نکرده‌اند، امتیاز خوبی می‌دهیم؛ البته هر دو مدل نسخه 5G هم دارد که تفاوت آنها با مدل‌های استاندارد 4G در تراشه است که از اسنپدراگون 750G استفاده شده که هم از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند و هم قدرتمندتر است و چیز عجیبی نیست که قیمت بالاتری هم داشته باشد.

با توجه به مقایسه a52 با a72 در حال حاضر شما برای خرید a72 که کمی بزرگ‌تر است، لنز تله‌فوتو دارد و باتری آن کمی حجیم‌ترست باید حدود ۱۰۰ یورو بیشتر پرداخت کنید، در مقابل قیمت جهانی a52 با این که باز هم بالاست و حدود ۳۵۰ یورو در نظر گرفته شده، ولی نسبت مدل ۷۲ ارزش خرید بالاتری دارد.

کد خبر 502814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.