پرتغال ۲- فرانسه ۲/تقسیم امتیازات در شب تساوی رونالدو با دایی

در یکی از دیدارهای جذاب یورو ۲۰۲۰، مصاف پرتغال و فرانسه با نتیجه تساوی به پایان رسید تا هر دو تیم به مرحله بعد صعود کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت های هفته سوم گروه E یورو ۲۰۲۰ شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های پرتغال و فرانسه در ورزشگاه پوشکاش آرِنا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

گروه F- هفته سوم

دیدار تیم‌های پرتغال و فرانسه

ورزشگاه: پوشکاش آرِنا (بوداپست، مجارستان)

گل‌ها: کریستیانو رونالدو (دقایق ۳۱، پنالتی و ۶۰، پنالتی) برای پرتغال- کریم بنزما (دقایق ۲+۴۵، پنالتی و ۴۷) برای فرانسه

پرتغال: روی پاتریسیو، نلسون سمدو (۷۹- دیوگو دالوروبن دیاس، په‌په، رافائل گوریرو، ژوائو موتینیو (۷۳- روبن نوسدانیلو پری را (۴۶- ژائو پالهینیارناتو سانچس (۸۸- سرجیو اولیویرادیگو ژوتا، برناردو سیلوا (۷۲- برونو فرناندز) و کریستیانو رونالدو

سرمربی: فرناندو سانتوس

فرانسه: هوگو لوریس، پرسنل کیمپمپه، رافائل واران، لوکاس هرناندز (۴۶- لوکاس دینیه (۵۲- آدرین ربیوژولس کانده، انگولو کانته، پل پوگبا، کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان (۸۷- موسی سیسوکو)، کریم بنزما و کورنتین تولیسو (۶۶- کینگزلی کومان)

سرمربی: دیدیه دشام

داور: متئو لاهوز (اسپانیا)

شرح بازی:

دیدار حساس گروه مرگ رقابت‌ها در حالی بین فرانسه چهار امتیازی و پرتغال سه امتیازی برگزار می‌شد که هر دو تیم برای صعود کافی بود نبازند، اما از سویی دیگر برای صدرنشینی تحت شرایطی نیاز به برد بود. بازی با برتری نسبی فرانسه آغاز شد اما این پرتغال بود که روی یک صحنه بحث برانگیز صاحب ضربه پنالتی شد و از حریف پیش افتاد. نیمه نخست اما با پیروزی پرتغال به پایان نرسید و فرانسه که پس از دریافت گل برای زدن گل فشار زیادی آورده بود در یک صحنه جنجالی دیگر صاحب ضربه پنالتی شد و این بار کریم بنزما بود که فرانسه را قبل از اتمام نیمه نخست به گل رساند.

در آغاز نیمه دوم باز هم این فرانسه و کریم بنزما بودند که به گل رسیدند. این گل با توجه به پیروزی مجارستان برابر آلمان در بازی همزمان، حکم به حذف پرتغال می‌داد اما این پایان کار نبود و نه برتری فرانسه پایدار بود نه مجارستان. پرتغال در ادامه با پنالتی رونالدو که باعث شد تعداد گل‌های ملی‌اش با تعداد گل‌های ملی علی دایی برابر شود بازی را به تساوی کشاند.

با این حال با توجه به تساوی مجارستان و آلمان، پرتغال با چهار امتیاز به عنوان تیم سوم و فرانسه با پنج امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی صعود کردند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۱- پرتغال) - پس از اینکه هوگو یوریس اشتباهاً به جای توپ، صورت بازیکن پرتغال را مشت کرد، داور پنالتی گرفت تا رونالدو ضربه را به گل تبدیل کند.

۱-۱ (دقیقه ۲+۴۵- فرانسه) - خطا روی امباپه را داور پنالتی تشخیص داد تا کریم بنزما ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند.

۲-۱ (دقیقه ۴۷- فرانسه) - پاس در عمق پوگبا به بنزما رسید تا او با یک ضربه دقیق از درون محوطه جریمه گل دوم فرانسه را به ثمر برساند.

۲-۲ (دقیقه ۶۰- پرتغال) - باز هم پنالتی این بار به دلیل خطای هند برای پرتغال اعلام شد تا رونالدو با گل کردن این ضربه بازی را به تساوی بکشاند و تعداد گل‌های ملی‌اش در عدد ۱۰۹ با رکورد تعداد گل ملی علی دایی برابر شود.

کد خبر 502813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.