اقدامات بوداپست برای کاهش گرما

دولت بوداپست با ایجاد جزیره‌های خنک کننده و نصب آب‌سردکن‌ها، برنامه "Hűsítő Budapest" را به منظور کاهش گرما احیا کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با فرارسیدن اولین موج گرمای تابستان در قاره اروپا، شهرداری بوداپست اقداماتی را برای محافظت از سلامت ساکنان و گردشگرانی که برای مدت طولانی در معرض گرمای زیاد قرار دارند، انجام خواهد داد. گرمای زیاد یکی از مشکلات فصل تابستان در شهر بوداپست است که از وجود کوه‌ها و جنگل‌های وسیع محروم بوده و تنها جریان کند آب در رود دانوب اندکی گرمای آن را کاهش می‌دهد.

اقدامات بوداپست برای کاهش گرما

ایجاد سایه‌بان در فضاهای عمومی

دولت بوداپست با احیای برنامه Hűsítő Budapest و با همکاری شرکت "FŐKERT Nonprofit Zrt " که از فضای سبز شهر بوداپست مراقبت می‌کند، پروژه جزایر خنک کننده را در مکان‌های شلوغ راه اندازی کرده است که در برابر گرمای شدید به عنوان نوعی سایه‌بان عمل می‌کند.

در بیانیه مطبوعاتی شهرداری بوداپست آمده است که اولین نوع این جزایر از پوشش گیاهی، محافظ مصنوعی در برابر نور آفتاب و نیمکت‌های استراحت برای رهگذران تشکیل شده است.

اقدامات بوداپست برای کاهش گرما

ایجاد سایبان در فضاهای عمومی از جمله اقداماتی است که بوداپست طی دهه آینده برای کاهش اثرات تغییر آب و هوایی در فصل تابستان در نظر گرفته است. بلافاصله پس از تصدی مسئولیت در انتخابات محلی سال ۲۰۱۹، مدیریت جدید این شهر، شرایط آب و هوایی را شناسایی کرده و تدابیر جدیدی را در بوداپست تصویب کرد.

مدیریت این شهر آگاه است که جزایر خنک کننده فقط یک راه حل موقتی برای کنترل این وضعیت حاد است بنابراین هدف بلند مدت آن، محافظت از فضاهای عمومی با راهکارهای با دوام و پایدار است برای مثال میدان Blaha Lujza، آفتابی‌ترین فضای عمومی بوداپست است که در هنگام بازسازی، فضای سبز پایدار وسیعی در آن ایجاد شد و یکی از ذی‌نفعان پروژه جزایر خنک کننده در سال گذشته محسوب می‌شود.

اقدامات بوداپست برای کاهش گرما

نصب دستگاه‌های آب سردکن

یکی دیگر از عناصر مهم برنامه Hűsítő Budapest، تأمین آب آشامیدنی در فضاهای عمومی است. علاوه بر ۲۲ دستگاه آب سرد کن که در سال گذشته تأسیس شده است، شهرداری بوداپست تعداد آن‌ها را در سایر مناطق شهر ۱۲ برابر افزایش خواهد داد همچنین شهرداری به افراد اطمینان می‌دهد که نوشیدن آب در بوداپست تمیز و سالم است و ساکنان و گردشگران این شهر را تشویق می‌کند تا به جای خرید بطری آب آشامیدنی، بطری‌های خود را دوباره از آب این دستگاه‌ها پر کنند.

اقدامات بوداپست برای کاهش گرما

چگونه می‌توان آب سرد کن‌ها را پیدا کرد؟

یکی از نقاط جدید استقرار آب سرد کن‌ها، تپه Pest ، در قسمت عابر پیاده بین پل مارگارت و میدان کوسوت خواهد بود که به دلیل انجام کارهای بازسازی در تابستان امسال روی تردد خودروها بسته است. افراد با استفاده از برنامه BKK Courier یا نقشه آنلاین موجود در وبسایت شهرداری می‌توانند محل همه آب سرد کن‌ها را پیدا کنند.

علاوه بر اقدامات فوق، شهرداری بوداپست در تلاش است تا اقدامات کاهش گرما مانند آبیاری جاده‌ها، پارک‌ها و خطوط راه آهن را که به طور سنتی توسط بخش خدمات عمومی انجام می‌شود، به مناطق مسکونی که تحت تأثیر گرما قرار دارند هدایت کند.

کد خبر 502740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.