توضیح وزارت ورزش در مورد رای دیوان عدالت اداری برای یک فدراسیون

مرتضی فلاح مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان در خصوص خبری مبنی بر ابطال انتخابات فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی که روز ۱۹ خرداد برگزار شد و مهرعلی باران چشمه با بردن رقابت از مجتبی جوهری به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد اما با شکایت جوهری به دیوان عدالت اداری ابلاغیه‌ای به وزارت ورزش ارسال شد مبنی بر این که این انتخابات باطل است و این وزارتخانه باید از صدور حکم ریاست باران چشمه خودداری کند.

پس از انتشار این خبر مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی را ارائه کرد.

در این توضیح آمده است: «در خصوص شکایت احدی از کاندیدای فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و اعتراض به ابطال تصمیم مجمع انتخاباتی فدراسیون مزبور به اطلاع می‌رساند؛ هیچ گونه داد نامه‌ای دال بر ابطال انتخابات مجمع به هر نحو از انحاء تاکنون صادر نشده و صرفاً شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری با تجویز از ماده ۳۴ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، بدون هرگونه اخذ دفاع از دستگاه طرف شکایت با تشخیص فوریت امر، دستور موقت جلوگیری از توقف عملیات اجرای صدور ابلاغ رئیس فدراسیون را صادر کرده که دلیلی بر ورود خواسته شاکی نیست.

فلاح ادامه داد: هرگونه اقدام و اتخاذ تصمیم منوط به رسیدگی شکلی و ماهوی مستندات و دفاعیات این وزارتخانه و فدراسیون در شعبه مربوطه است و همچنین به استناد ماده ۳ آئین نامه چگونگی انتخاب رئیس فدراسیون، مسئولیت دعوت و برگزاری تشریفات انتخابات بر عهده فدراسیون‌های ورزشی بوده که با این وصف انتخابات فدراسیون ابطال یا لغو نشده است.

مدیرکل امور حقوقی وزارت ورزش و جوانان همچنین تاکید کرد: از نظر حقوقی و وزارتخانه این دستور موقت ایراداتی بر آن متصور بوده که مستندا به شعبه محترم اعلام شده است.»

کد خبر 502729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.