برپایی نمایشگاه "رنگی از شرق"در ایستگاه متروی نمازی

مشاور حوزه ارتباطات شهردار شیراز گفت: به همت شهرداری شیراز نمایشگاه «رنگی از شرق» شامل نقاشی‌های کودکان حیدرآباد هند با موضوع شیراز در ایستگاه متروی نمازی برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم مظاهری زاده در خصوص این نمایشگاه اظهار کرد: به منظور برپایی این نمایشگاه ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس و مؤسسات آموزشی مختلف حیدرآباد هند در مورد شیراز مطالعه کردند و با انتخاب خود آثاری را خلق کردند که ۴۰ اثر با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد جمع آوری و برای ما ارسال شد.

وی با اعلام اینکه گروه سنی کودک و نوجوان جایگاه ویژه‌ای در همکاری‌های بین المللی خواهند داشت، افزود: برای معرفی شیراز و ترویج فرهنگ صلح و دوستی، یک دوره مسابقه نقاشی تحت عنوان کلی رنگین کمان صلح را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در آن کودکان شیراز و شهرهای دوست و خواهرخوانده پس از مطالعه در خصوص شهرهای یکدیگر آثاری با محوریت جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری خلق می‌کنند.

مشاور حوزه ارتباطات شهردار شیراز ادامه داد: در مرحله بعد آثار منتخب در موزه‌ها و فضاهای فرهنگی شهر مقابل به نمایش گذاشته خواهد شد. اولین شهری که این پروژه مشترک را با شیراز انجام خواهد داد، فلورانس ایتالیا است.

مظاهری زاده در خصوص پیشینه برگزاری نمایشگاه «رنگی از شرق» گفت: وبیناری به مناسبت روز جهانی گردشگری در مهرماه سال ۱۳۹۹، به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند و با حضور مسئولان و مدیران شهری و استانی برگزار و این نشست مجازی بسترساز شروع گفت‌وگو و ارتباط مسئولان دو شهر شد.

کد خبر 502698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.