شورای ششم توقف شهر فروشی و لغو برج باغ‌ها را ادامه دهد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از شورای شهر دوره ششم درخواست کرد توقف شهر فروشی و لغو برج باغ‌ها، شفافیت، کاهش تعداد نیروهای شهرداری و ایجاد فضاهای مناسب برای معلولان و مناسب سازی شهر را ادامه دهد.

به گزارش ایمنا، محسن هاشمی در آئین بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان های دولاب با اشاره به بهسازی و بازپیرایی میدانگاه و آرامستان های دولاب (آرامستان های ارامنه) اظهار کرد: چنین اقداماتی رابطه تاریخی بین ایرانیان و ادیان مختلف را بهبود می بخشد و هم تاریخ تهران را زنده می‌کند و هم فضای مناسب و مفرح شهری را ایجاد می‌کند و خوشحالیم که چنین اقداماتی در این دوره به ثمر رسید.

وی افزود: در زمانی که مدیر عامل مترو بودم از منطقه ۱۴ دو خط مترو یکی خط ۴ که از پیروزی می‌گذشت و یکی هم خط هفت که از جنوب منطقه ۱۴ می‌گذشت عبور می‌کرد، که سبب شد این منطقه دارای ۹ ایستگاه مترو باشد، از آن زمان همیشه نسبت به این منطقه، فضای سبز و آرامستان‌های دولاب بحث بود و حتی بعضی مخالف بازگشایی این آرامستان‌ها بودند اما در نهایت همه مسائل به پیش رفت و با هماهنگی شهرداری منطقه و سازمان نوسازی این اتفاق ویژه افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز شاهد کار ارزنده‌ای هستیم که از نظر ملی و بین المللی اهمیت دارد و جا دارد با توجه به نگاه بین‌المللی به این مجموعه کاتالوگ آن را ترجمه کنیم. نکته دیگر این است که بسیاری از افراد مدفون شده در این آرامستان ها وجهه ویژه ای دارند لذا امیدواریم با این اقدام یک هماهنگی تاریخی مؤثر بین‌دولی هم انجام شود.

هاشمی افزود: امیدواریم تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری دو پلازای دیگر در دو منطقه ۱۰ و ۱۸ نیز به نتیجه برسد و این آرامشی را که شورای پنجم به ویژه با حضور آقای حناچی ایجاد کرد، چه در بعد شهرسازی و توقف شهر فروشی و لغو برج باغ‌ها و چه در بحث شفافیت و چه در بعد مسائل پرسنلی و کاهش تعداد نیروهای شهرداری و چه در زمینه‌های ایجاد فضاهای مناسب برای معلولان و مناسب سازی شهر ادامه یابد.

وی اضافه کرد: در این دوره سعی شد از انجام پروژه‌های هیجان برانگیز و پروژه‌هایی که بدون هدف انجام می‌شود و یا مگا پروژه‌ها پرهیز شود بلکه سعی کردیم با متنانت و کار کارشناسی و مطالعه پروژه‌ها شروع شود.

کد خبر 502691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.