تحقق شعار توزیع عادلانه امکانات با بودجه‌ریزی مشارکتی

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: یکی از شعارهای این دوره از مدیریت شهری مبنی بر توزیع عادلانه امکانات و عدالت فضایی با بودجه‌ریزی مشارکتی محقق می‌شود.

حمید شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در ارتباط با بودجه‌ریزی مشارکتی در مناطق برای استفاده از نظرات و پیشنهادات شهروندان و افزایش مشارکت آنها جهت اداره شهر بوده که این بودجه خارج از بودجه سنواتی است که مناطق در طول سال پیش بینی و اجرا می‌کنند.

وی با بیان این که با توجه به بودجه‌ریزی مشارکتی و ابلاغ شورای شهر مبنی بر اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان در ۲۰۰ محله شهر، نخستین جلسه شورای معتمدان ۱۷ محله منطقه ۱۰ برگزار شد و با همفکری و هم‌اندیشی معتمدان منطقه، ۱۷ پروژه در ۱۷ محله با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان پیش بینی شد، افزود: این پروژه‌ها در زمان مقرر و با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی در یک بازه زمانی کوتاه تکمیل و تقدیم مردم خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تاکید کرد: یکی از شعارهای این دوره مدیریت شهری مبنی بر توزیع عادلانه امکانات و عدالت فضایی با بودجه‌ریزی مشارکتی محقق می‌شود از طرف دیگر هزینه‌های اداره شهر کاهش خواهد یافت؛ زیرا وقتی مردم در اداره شهر دخیل باشند بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد و احساس تعلق خاطر شهروندان به مجموعه شهر و شهرداری بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: در مدیریت جدید برای توسعه پایدار شهرها نمی‌توان نسبت به شهروندان به عنوان ذی‌نفعان شهر بی‌تفاوت باشیم؛ زمانی می‌توان گفت شهر پویا و توسعه یافته است که شهروندان در اداره شهر مشارکت و نقش پویایی داشته باشند.

کد خبر 502670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.