شیوع گونه جدید ویروس کرونا در هند

مقامات بهداشتی هندی در روز سه شنبه اعلام کردند که تقریبا ۲۰ نفر در سه ایالت این کشور به گونه جدید ویروس کرونا به نام "دلتا پلاس" آلوده شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که ۵۰ هزار و ۸۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در کشور هند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند؛ تا کنون نیز به طور کلی ۳۰ میلیون و ۲۸ هزار و ۷۰۹ نفر درگیر بیماری کووید -۱۹ شده‌اند و ۳۹۰ هزار و ۶۹۱ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

روز دوشنبه همزمان با آغاز واکسیناسیون رایگان برای همه بزرگسالان در هند این کشور رقم بی سابقه ۸.۶ میلیون نفر را واکسینه کرد، اما متخصصان ابراز تردید کرده‌اند که واکسیناسیون با همین سرعت ادامه پیدا می‌کند و معتقدند که حداکثر میزان واکسیناسیون روزانه بین چهار تا پنج میلیون نفر است. با وجود اینکه کشور هند جز بزرگ‌ترین تولید کننده‌های واکسن در جهان در نظر گرفته شده است، اما تا کنون ۵.۵ درصد جمعیت ۹۵۰ میلیون نفری واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گفته مقامات بهداشتی کشور هند میزان شیوع نسخه دلتا پلاس ویروس کرونا بیشتر از نسخه اصلی است؛ بنابراین لازم است ایالات این کشور تعداد آزمایشات کرونا را افزایش دهند و آن‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهند. علاوه بر این با وجود اینکه موارد جدید ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ به کمترین سطح خود در سه ماه گذشته رسیده است، اما متخصصان اعلام کرده‌اند که به علت قابلیت سرایت شدید گونه‌های جدید ویروس کرونا روند واکسیناسیون عمومی باید سرعت بیشتری پیدا کند.

کد خبر 502640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.