اولین خانه فرهنگ رضوی شهر کرمان افتتاح شد

خانۀ فرهنگ شهروندی مشارکتی «کانون‌های خدمت رضوی» در پنجاه‌ویکمین هفته از پویش «هر هفته یک افتتاح» شهرداری کرمان و هم‌زمان با میلاد امام رضا (ع) افتتاح شد.

به گزارش  ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمان؛ مهران عالم‌زاده در این مراسم که با حضور رئیس و دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، دبیر کانون‌های خدمت رضوی و تعدادی خادم‌یار امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد، با تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: خداوند را شاکریم که نخستین خانه فرهنگ رضوی در این روز مبارک افتتاح می‌شود که قطعاً خیر و برکت به دنبال دارد.

وی افزود: در این دوره از شهرداری، با همراهی و حمایت خوب شورای شهر، سهم شهرداری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر بسیار بیشتر از دوره‌های قبل شد و افزایش چندین برابری بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان نشان از اهمیت مسائل و موضوعات فرهنگی در این دوره شهرداری دارد. تنها با کار در حوزه عمران و خدمات‌شهری نمی‌توان شهر را اداره کرد، چرا که شهر روح دارد و زنده است و روح و روان شهروندان و مسائل اجتماعی، جزو لاینفک زندگی انسان‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار کرمان گفت: توجه نکردن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی، یعنی ما یک ساختار فیزیکی را بدون توجه به روح آن ایجاد کرده‌ایم که این مسئله، موجب آسیب به حوزه‌های عمرانی و خدماتی هم می‌شود.

عالم‌زاده افزود: پرداختن به مقولات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با کسانی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند، بسیار مهم و از اولویت‌های این دوره بوده است. راه‌اندازی خانه فرهنگ رضوی یکی از اقدامات خوب این دوره است که امیدواریم در هر چهار منطقه اجرا شود.

وی اضافه کرد: ما باید برای هر سلیقه و ذائقه‌ای در چارچوب قانون، محتوای فرهنگی تولید کنیم، چراکه در شهر مخاطبان مختلف با سلیقه‌های متنوع فرهنگی داریم.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه انجام اقدامات فرهنگی نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله ساختمان، امکانات و نیروی انسانی دارد، خاطر نشان کرد: دسترسی آسان به فضاها و امکانات فرهنگی نیز از موضوعات مهم در این زمینه است و وجود مراکز فرهنگی در محله‌ها، به دلیل نزدیکی، موجب استفاده تعداد بیشتری از افراد از این امکانات خواهد شد و سطح تعاملات اجتماعی را در هر منطقه و محله ارتقا می‌دهد.

وی افزود: برخی از فعالیت‌های فرهنگی خانه‌های فرهنگ و فرهنگ‌سراهای موجود در هر محله می‌تواند گسترده باشد و سایر مناطق شهری را هم پوشش دهد.

شهردار کرمان ادامه داد: خانه فرهنگ رضوی شهر کرمان، نخستین کانون خدمت رضوی در استان است و امیدوارم با پشتیبانی و حمایت آستان قدس رضوی، الگوی خوبی در استان و کشور باشد و حال و هوای شهر ما را معنوی‌تر کند.

عالم‌زاده ضمن تشکر از همکاری مجموعه آستان قدس رضوی در راه‌اندازی خانه فرهنگ رضوی، اظهار امیدواری کرد: تا پایان این دوره، بتوانیم خانه‌های فرهنگ رضوی را در چهار منطقه دیگر شهر ایجاد کنیم و در دوره بعدی شهرداری و شورا هم با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، این روند ادامه پیدا کند. خدمات خانه فرهنگ رضوی کاملاً رایگان ارائه می‌شود.

کد خبر 502619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.