ارسال واکسن کرونا کمیرناتی به سنگاپور

کشور سنگاپور قرار است به زودی واکسن‌های کرونا به نام کمیرناتی (Comirnaty) را دریافت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بهداشتی کشور سنگاپور اعلام کردند که واکسن کمیرناتی همانند واکسن فایزر است که اکنون در برنامه واکسیناسیون ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نام تحقیقاتی این واکسن نیز همانند واکسن فایزر BNT162b2 است.

به گفته محققان، روند تولید واکسن کمیرناتی همانند واکسن‌های فایزر-بیون‌تک است و از ویژگی‌های مشابهی بهره می‌برد. هر دو واکسن ذکر شده در اروپا تولید می‌شوند و مستقیماً وارد سنگاپور می‌شوند، تنها تفاوت این دو واکسن در برچسب آن‌ها است. واکسن فایزری که در سنگاپور مورد استفاده قرار می‌گیرد در نواحی مختلف سراسر اروپا تولید می‌شود و بر اساس مقررات تصویب شده در بازارهای مختلف دارای نام و برچسب‌های متفاوت است.

مدرنا دیگر واکسن مجهز به فناوری mRNA است که در حال حاضر در سنگاپور مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط مرجع علوم بهداشتی مورد تأیید قرار گرفته است، اما واکسن سینوواک هنوز در این کشور مورد استفاده قرار نگرفته است. به نظر می‌رسد که هدف کشور سنگاپور این است که نیمی از شهروندان را تا ماه آگوست و حداقل ۷۵ درصد آن‌ها را تا ماه اکتبر واکسینه کند.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که تا روز شنبه، بیش از نیمی از جمعیت کشور سنگاپور حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کردند. علاوه بر این، تقریباً ۳۶ درصد افراد این کشور هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کردند.

کد خبر 502612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.