نخستین پایگاه بافت تاریخی سمنان ایجاد می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نخستین پایگاه بافت تاریخی این شهر با توجه به ضرورت حفاظت و احیای بافت تاریخی به‌ زودی راه اندازی می‌شود.

حمیدرضا دوست‌محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت و غنای بافت تاریخی سمنان، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر سمنان دربرگیرنده آثاری از دوره ایلخانی تا قاجار و یکی از غنی‌ترین و ارزشمندترین بافت‌های شهری در کشور است.

وی با قدردانی از خدمات ارزنده شهردار سمنان اظهار کرد: شهردار سمنان در زمینه مرمت و حفاظت از آثار تاریخی در سمنان جریان‌سازی فکری کرد و فعالیت‌های میراثی قابل توجهی در این دوره انجام شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان این که کارهای زیربنایی قابل توجهی توسط شهرداری شده است، افزود: مرمت آثار تاریخی امروز به مطالبه مردمی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر سامان‌دهی و حفاظت از بافت تاریخی سمنان، تصریح کرد: پی‌بندی و استحکام‌بخشی دیوار با خشت و ملات گِل، دوخت و دوز خشت‌های آسیب‌ دیده، دوخت و دوز ترک‌های عمیق، قالب‌سازی برای انواع قوس‌ها، طاق‌زنی، تثبیت، مرمت و بازسازی بخش‌های فرسوده طاق‌های خشتی از جمله فعالیت‌های شده برای مرمت بافت تاریخی سمنان است.

کد خبر 502605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.