توسعه سامانه‌های ثبت تخلف جرائم رانندگی در شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم با اشاره به سیاست شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ و حرکت به سمت هوشمندسازی شهر گفت: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری در سال جاری توسعه سامانه‌های ثبت تخلف رانندگی در سطح شهر است.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با تأکید بر اجرای سیاست‌های هوشمند سازی بخش‌های مختلف در شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد هوشمند سازی در حوزه ترافیک علاوه بر ساماندهی ترافیک، کاهش تصادفات است.

وی نصب دوربین‌ها را در کاهش تصادفات قابل‌توجه دانست و تصریح کرد: برای نمونه با نصب دوربین‌های کنترلی در بلوار آیت‌الله بروجردی شاهد کاهش ۹۹ درصدی تصادفات و کاهش ۱۰۰ درصدی فوت به علت تصادف در این مسیر هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم از توسعه سامانه‌های تخلف مکانیزه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه به علت افزایش قیمت ارز و عدم اختصاص سهم ۴۲ درصدی شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی این طرح متوقف‌شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته، استفاده از صندوق نوآوری در خرید تجهیزات سامانه در ردیف بودجه امسال در نظر گرفته‌شده است.

ذاکریان عملکرد دوربین‌های ثبت تخلف را تشریح کرد و گفت: تخلف‌هایی مثل سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ‌قرمز، عبور غیرمجاز، گردش‌به‌راست در چهارراه‌ها، عدم داشتن معاینه فنی خودروها و عبور از خطوط ویژه اتوبوس توسط این دوربین‌ها ثبت می‌شود.

وی در حال حاضر تعداد دوربین‌های نظارتی سطح شهر را ۱۱۰ دوربین دانست و تصریح کرد: تا پایان سال تعداد دوربین‌های نظارتی نیز به عدد ۲۰۰ رسیده و با ورود تمام دوربین‌ها به مدار پوشش تصویری خوبی از شهر خواهیم داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم تعداد دوربین‌های تردد شمار را نیز ۳۳ دوربین اعلام و خاطرنشان کرد: با نصب دوربین‌های تردد شمار و راه‌اندازی کامل دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف کنترل و مدیریت هوشمند ترافیک در شهر به سطح مطلوبی می‌رسد.

منبع: ایسنا

کد خبر 502604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.