۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مشخصات شیائومی Redmi 9+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی Xiaomi REDMI 9 می‌تواند علاقمندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب برای خرید بهترین گوشی یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی‌های سری Redmi شرکت شیائومی از گوشی‌های میان‌رده ولی بسیار پرطرفدار این شرکت است. در واقع شیائومی با تولید سری گوشی‌های Redmi تولیدکنندگان چینی و کره‌ای مانند هوآوی و سامسونگ را در گوشی‌های میان‌رده به مبارزه طلبیده است. گوشی موبایل Xiaomi REDMI 9 مانند نسخه‌های قبلی این سری از گوشی‌های شیائومی از صفحه‌نمایش بزرگ، باتری پرقدرت، طراحی جذاب دوربین و سخت‌افزار مناسب برای اجرای بازی برخوردار است.

مشخصات Xiaomi REDMI 9 - شیائومی ردمی ۹

صفحه نمایش و بدنه Xiaomi REDMI

۹ گوشی موبایل Xiaomi REDMI 9 دارای صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی است، صفحه نمایشی که تنها یک تاچ کوچک دارد که آن هم برای دوربین جلو است. شیائومی برای این مدل یک نمایشگر از جنس IPS LCD روی گوشی قرار داده است. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این تلفن همراه هوشمند از دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد.

صفحه نمایش Xiaomi REDMI 9 در محیط‌های باز و محیط‌هایی که نور خورشید در آن زیاد است، عملکرد خوبی دارد. در زیر نور خورشید به خوبی می‌توانید صفحه نمایش را مشاهده کنید. با این حال پیشنهاد نمی‌کنیم که زیر نور خورشید با این گوشی فیلم ببینید. صفحه نمایش رنگ‌ها را تقریباً خوب نشان می‌دهد و از درخشندگی مناسبی نیز برخوردار است. نوشته‌ها به خوبی قابل خواندن است و ویدئوها هم با کیفیت مناسبی نشان داده می‌شود.

کیفیت ساخت گوشی موبایل Xiaomi REDMI 9 پلاستیکی است و ظاهر مات دارد به عبارت دیگر محکم در دست جا می‌شود و اثرانگشت راحت روی آن نمی‌افتد. مجموعه دوربین عقب کمی برآمده است و چهار دوربین آن جا با یک آرایش عمودی خودنمایی می‌کنند. زیر سه تا از آن‌ها حسگر بسیار دقیق اثرانگشت دیده می‌شود و دوربین چهارم (ماکرو) به همراه فلاش دوربین در سمت راست جایگاه مجزایی دارند.

قسمت انتهایی این گوشی بسیار شلوغ است و از بلندگو، میکروفون اصلی، درگاه USB و جک هدفون میزبانی می‌کند. در طرف راست 'گوشی موبایل Xiaomi REDMI 9 دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا و در طرف مقابل شیار سیم‌کارت قرار دارند. در بالای نمایشگر نیز پورت مادون قرمز و میکروفون ثانویه را می‌بینیم. دقت کنید با توجه به ضد آب نبودن این گوشی باید از محیط‌های مرطوب دوری کنید.

دوربین شیائومی REDMI 9

مشخصات شیائومی REDMI 9+ قیمت

گوشی موبایل Xiaomi REDMI 9 با چهار دوربین ۱۳، هشت، پنج و دو مگاپیکسل معرفی شد. استفاده از ماژولی با ۴ حسگر برای دوربین یک گوشی میان‌رده حداقل روی کاغذ عالی است. بدون تردید برگ برنده این گوشی می‌تواند استفاده از همین چهار دوربین باشد. دوربین اصلی گوشی Redmi 9 رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی دارد. این حسگر خروجی تصویر مطلوبی دارد و حتی در نور کم تصاویر ثبت شده به وسیله آن از کیفیت و جزئیات بالایی برخورد است.

دوربین دیگر این گوشی رزولوشن هشت مگاپیکسلی داشته امکان عکاسی فوق‌عریض را فراهم می‌کند. در کنار این دوربین، حسگر پنج مگاپیکسلی ماکرو نیز برای گرفتن تصاویر از نزدیک در نظر گرفته شده تا زمانی که می‌خواهید تصاویری با جزئیات بالا از فاصله نزدیک داشته باشید به کمکتان بیاید. حسگر دو مگاپیکسلی عمق باعث شده تا شما قادر باشید جزئیات بیشتری را ثبت کنید.

شاید بسیاری از این ویژگی‌ها را قبلاً به‌صورت نرم‌افزاری در بسیاری از گوشی‌های میان‌رده دیده باشید، اما شیائومی ادعا کرده که با استفاده از سخت‌افزار و دوربین‌های تخصصی کیفیت تصاویرتان افزایش یافته است. گستره داینامیکی در تصاویر خروجی دوربین این گوشی فوق‌العاده است، کنتراست و رنگ‌ها قابل قبول هستند، اما نمایش جزئیات در حد متوسط است. با استفاده از حالت HDR تصاویر به خوبی نمایش داده می‌شوند و برخی از نقاط روشن و تاریک تصویر با جزئیات بسیار بهتری ثبت می‌شود.

خروجی تصاویر در این محصول شرکت شیائومی با توجه به میان‌رده بودن آن کاملاً رضایت‌بخش است. دوربین سلفی استفاده شده برای این گوشی مانند دوربین اصلی از رزولوشن هشت مگاپیکسلی بهره‌مند شده است. استفاده از این حسگر باعث شده تا این گوشی برای افرادی که به عکس‌های سلفی علاقه دارند گزینه مناسبی باشد. شاید از نظر سخت‌افزاری دوربین سلفی به هیجان‌انگیزی دوربین‌های اصلی از نظر تعداد حسگر نباشد اما از نظر کیفیت در همان رده است.

سخت افزار شیائومی REDMI

۹ گوشی موبایل Xiaomi REDMI 9 دو سیم کارت ظرفیت ۳۲ گیگابایت به تراشه Mediatek Helio G80 (12 nm) Chipset مجهز شده؛ تراشه‌ای که برای استفاده روی گوشی‌های میان‌رده ساخته و طراحی‌شده است. این تراشه با پردازنده مرکزی Dual-Core Cortex-A75 Hexa-Core Cortex-A55 CPU فرکانس‌های ۱.۸ و ۲.۲ گیگاهرتز را در خود قرار داده که بتواند سرعت و قدرت عملیاتی بالایی را برای گوشی را فراهم کند.

روی این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 GPU نیز استفاده‌شده است که می‌توان با آن کارها و بازی‌های گرافیکی معمولی یا نیمه‌سنگین را هم انجام داد. پردازنده این گوشی ۶۴ بیتی بوده و دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به پردازنده‌های ۳۲ بیتی است. سه گیگابایت حافظه رم هم برای این تلفن همراه هوشمند در نظر گرفته‌شده است. سازندگان Xiaomi REDMI 9 برای این مدل از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت استفاده کرده‌اند. در آزمایشات نشان‌داده شده است که این گوشی با این مقدار حافظه و RAM می‌تواند به راحتی پاسخ گوی نیازهای شما باشد.

مشخصات شیائومی REDMI 9+ قیمت

شبکه‌های ارتباطی شیائومی REDMI

۹ قابلیت اتصال به شبکه‌های Wi-Fi، باند دوگانه, Wi-Fi Direct، هات اسپات و بلوتوث نسخه 5.0, A2DP, LE از دیگر ویژگی‌های شبکه‌های ارتباطی شیائومی REDMI 9 است.

باتری شیائومی REDMI

۹ گوشی موبایل شیائومی Xiaomi REDMI 9 دو سیم کارت ظرفیت ۳۲ گیگابایت یک باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپرساعت دارد. این میزان ظرفیت باتری فوق‌العاده است و می‌تواند این گوشی را به محصولی شگفت‌انگیز از لحاظ قدرت و ماندگاری شارژ باتری در بین محصولات میان‌رده بازار تبدیل کند. باتری در شرایط استفاده معمولی، می‌تواند دو الی سه روز گوشی را روشن نگه دارد. با این حال تماشای فیلم با صفحه نمایش کاملاً روشن و بازی کردن، مخصوصاً بازی‌های سبک، مصرف باتری را بالا می‌برد و اینجا است که مشاهده می‌کنید باتری زودتر تمام می‌شود. باتری استفاده شده در Redmi 9 لیتیوم-پلیمری است که جدیدترین نوع باتری برای استفاده در گوشی‌ها است.

سیستم عامل شیائومی REDMI

۹ شیائومی REDMI 9 به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ با رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کند.

مزایای شیائومی REDMI 9

  • بدنه پلاستیکی محکم و زیبا
  • نمایشگر ال‌سی‌دی بزرگ، شارپ با کنتراست بالا و تحت حفاظت شیشه گوریلاگلس
  • طول عمر طولانی باتری
  • استفاده از جدیدترین نسخه اندروید
  • رادیو اف‌ام بی‌سیم

معایب شیائومی REDMI 9

  • نسبتاً بزرگ و حجیم
  • نبود حالت Night Mode

قیمت شیائومی REDMI 9

  • با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی REDMI 9 با حافظه ۳۲ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ در حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.
  • با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی REDMI 9 با حافظه ۶۴ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۵۸۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا شیائومی REDMI 9 بخریم؟

گوشی موبایل شیائومی REDMI9 یک محصول ارزان است که در حال حاضر کمتر رقیب دارد. اگر بودجه شما در حد سه میلیون تومان است، احتمالاً گوشی بهتری پیدا نخواهید کرد. این گوشی با نمایشگر با دقت بالا، دوربین با کیفیت و عمر باتری استثنایی، فراتر از انتظار ظاهر می‌شود.

سرعت و سطح عملکرد گوشی شیائومی REDMI 9 آنقدر بالا نیست، ولی نه در حدی که آن را پیشنهاد نکنیم. عملکرد این گوشی با توجه به قیمت آن بیشتر طبق انتظار است تا این که ناامیدکننده باشد. بدون شک، گوشی‌های سریع‌تری نیز در بازار وجود دارند، ولی دقت نمایشگر آن‌ها و احتمالاً عمر باتری و کیفیت دوربین پایین‌تر است. به طور کلی Redmi 9 یک محصول با کیفیت دیگر از شیائومی و جز بهترین گوشی‌های ارزان قیمت ۲۰۲۰ است که از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

کد خبر 502580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.