تقابل دو پاسور مطرح جهان در دیدار ایران آرژانتین

تیم ملی والیبال در آخرین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال مقابل آرژانتین به میدان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های والیبال ایران و آرژانتین در هفته پنجم رقابت‌های جام ملت‌های والیبال امروز چهارشنبه دوم تیر از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل هم قرار می‌گیرند. این دیدار به صورت زنده و مستقیم از شبکه سه پخش می‌شود.

تیم ملی ایران در آخرین بازی خود مقابل تیم آرژانتین قرار می‌گیرد که از نکات زیبای آن می‌توان به رویارویی سعید معروف و لوچیانو دی‌چکو، دو پاسور مطرح جهان اشاره کرد.

تیم آرژانتینی مسابقات را نتوانست خوب شروع کند اما با گذشت زمان و رسیدن به روزهای انتهایی لیگ، عملکرد خوبی از خود نشان داد و با ۶ پیروزی و ۱۷ امتیاز در جایگاه نهم و بالاتر از ایران قرار دارد.

تیم ملی ایران در دو هفته گذشته نتوانسته است به پیروزی برسد. باخت‌های سریالی آن مقابل حریفان خود باعث بحث‌ها و حرف‌های زیادی شده و حتی بازیکنان نیز روحیه خود را از دست داده‌اند. ایران با ۵ برد و ۱۸ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول قرار دارد و هیچ امیدی برای قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر وجود ندارد. ایران در روز گذشته با نتیجه ۳ بر صفر بازی را به لهستان واگذار کرد.

در انتهای مرحله مقدماتی مسابقات بر خلاف ادوار قبل تنها ۴ تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند و برای رسیدن به عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تقابل دوپاسور مطرح جهان در دیدار ایران آرژانتین

اولین تقابل تیم ایران و آرژانتین در قهرمانی جهان سال ۱۹۹۸ بود که تیم ملی ایران با نتیجه سه بر صفر بازی را به آرژانتین واگذار کرد. در آن سال مسابقات والیبال در ست‌های ۱۵ امتیازی برگزار می‌شد و ایران در کل سه ست تنها توانست ۱۹ امتیاز کسب کند.

نخستین پیروزی ایران بر آرژانتین ۱۳ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۱ بود. تیم ملی ایران با هدایت خولیو ولاسکو آرژانتینی در جام جهانی ۲۰۱۱ مقابل آرژانتین به پیروزی رسید. در آن زمان، تیم آرژانتین در کنار لهستان و صربستان تیم‌های بزرگ والیبال جهان بود که مقابل تیم ملی والیبال ایران شکست خوردند.

ایران و آرژانتین در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۴ رو به روی هم قرار گرفتند و بازیکنان ایران بدون حضور ولاسکو، تیم آرژانتین را شکست دادند.

تیم آرژانتین در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۵ و المپیک ۲۰۱۶ توانست تیم ملی والیبال ایران را شکست دهد.

در لیگ جهانی ۲۰۱۷ ایران با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل آرژانتین به پیروزی رسید.

جدول رده بندی

رده

تیم

بازی

برد

باخت

امتیاز

۱

برزیل

۱۳

۱۲

۱

۳۵

۲

لهستان

۱۳

۱۱

۲

۳۳

۳

اسلوونی

۱۳

۱۰

۳

۲۸

۴

روسیه

۱۳

۹

۴

۲۹

۵

فرانسه

۱۳

۹

۴

۲۹

۶

صربستان

۱۳

۹

۴

۵

۷

ژاپن

۱۳

۷

۶

۱۹

۸

آمریکا

۱۳

۶

۷

۱۸

۹

آرژانتین

۱۳

۶

۷

۱۷

۱۰

ایتالیا

۱۳

۶

۷

۱۶

۱۱

ایران

۱۳

۵

۸

۱۸

۱۲

کانادا

۱۳

۴

۹

۱۶

۱۳

آلمان

۱۳

۴

۹

۱۳

۱۴

هلند

۱۳

۲

۱۱

۷

۱۵

بلغارستان

۱۳

۲

۱۱

۷

۱۶

استرالیا

۱۳

۱

۱۲

۲

کد خبر 502570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.