کرواسی ۳- اسکاتلند یک / صعود فینالیست جهان با درخشش مودریچ

تیم ملی کرواسی با پیروزی پر گل برابر اسکاتلند به مرحله بعدی یورو ۲۰۲۰ صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابتهای هفته سوم گروه D یورو ۲۰۲۰ شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های کرواسی و اسکاتلند در ورزشگاه همپدن پارک به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر یک کرواسی به پایان رسید.

گروه D- هفته سوم

دیدار تیم‌های کرواسی و اسکاتلند

ورزشگاه: همپدن پارک (گلاسگو، اسکاتلند)

گل‌ها: ولاسیچ (دقیقه ۱۷)، مودریچ (دقیقه ۶۲) و ایوان پریشیچ (دقیقه ۷۷) برای کرواسی- مک گرگور (دقیقه ۴۲) برای اسکاتلند

کرواسی: دومینیک لیواکوویچ، دوماگوی ویدا، دیان لوورن، یوسکو گواردیول، یوسیپ یورانوویچ، مارسلو بروزوویچ، متئو کواچیچ، لوکا مودریچ، ایوان پریشیچ، نیکولا ولاسیچ، برونو پتکوویچ

سرمربی: زلاتکو دالیچ

اسکاتلند: داوید مارشال، گرانت هانلی، کیران تیرنی، استفان اودونل، اسکات مک‌تامینی، کالوم مک‌گرگور، اندرو رابرتسون، جان مک‌گین، لیندون دایکس و چه آدامز

سرمربی: استیو کلارک

داور: فرناندو آن درس راپالینی (آرژانتین)

شرح بازی:

کرواسی نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ در حالی به مصاف اسکاتلند می‌رفت که از دو بازی اول خود برابر انگلیس و چک تنها یک امتیاز کسب کرده بود و به همین دلیل برای صعود نیاز به کسب هر ۳ امتیاز این دیدار به اضافه شکست جمهوری چک در دیدار همزمان داشت. شاگردان دالیچ بازی را هم در زمین اسکاتلند خیلی خوب آغاز کردند و در دقیقه ۱۷ با ضربه ولاسیچ به گل اول رسدیند. این گل اما تا پایان نیمه اول پایدار نبود و اسکاتلند در دقیقه ۴۲ با گل زیبای مک گرگور بازی را به تساوی کشاند.

نتیجه تساوی به درد هیچکدام از دو تیم نمی‌خورد به همین دلیل دو تیم در نیمه دوم بازی را برای زدن گل برتری هجومی آغاز کردند و در این بین این کرواسی بود که از موقعیت‌های خود استفاده کرد و دو بار دیگر به گل رسید تا با توجه به پیروزی انگلیس برابر جمهوری چک در بازی همزمان به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شود.

در پایان دیدارهای گروه D انگلیس با ۷ امتیاز رتبه نخست گروه را مال خود کرد و در سوی دیگر از بین دو تیم ۴ امتیازی کرواسی و جمهوری چک، این کرواسی بود که تنها به دلیل گل زده بیشتر نسبت به جمهوری چک بالاتر قرار گرفت و مستقیماً صعود کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۱۷- کرواسی) - توپ ارسالی از سمت راست به تیر دوم دروازه چک با ضربه سر پریشیچ برای ولاسیچ کاشته شد تا او در شرایطی نامتعادل با ضربه‌ای دقیق دروازه میزبان را بازکند.

۱-۱ (دقیقه ۴۲- اسکاتلند) - توپ برگشتی به پشت محوطه جریمه کرواسی به مک گرگور رسید تا او با شوتی محکم به زیبایی بازی را به تساوی بکشاند.

۱-۲ (دقیقه ۶۲- کرواسی) - پاسکاری بازیکنان کرواسی در نهایت منجر به موقعیت شوتزنی برای مودریچ شد تا او با شوتی بیرون پا به زیبایی گل دوم کرواسی را به ثمر برساند.

۱-۳ (دقیقه ۷۷- کرواسی) - کرنر ارسالی مودریچ به زیبایی در تیر اول با ضربه سر پریشیچ همراه شد تا دروازه اسکاتلند برای بار سوم باز شود.

کد خبر 502567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.