رئیسی: هیچ کس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه ای وارد کند

رییس جمهوری منتخب گفت: در نظام اسلامی دولت خدمتگزار مردم است نه منت‌گذار و تمام کارگزاران باید خود را خدمتگزار مردم بدانند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام رئیسی رییس جمهوری منتخب شامگاه امروز (سه شنبه) در جشن ولادت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: وزرا و مدیران میانی بدانند قبول داشتن بنده شرط کار در دولت نیست بلکه حفظ کرامت مردم شرط خدمت در این دولت است.

وی افزود: امروز همه بدانند هرکسی در هر جای کشور خدمت به مردم می‌کند به نام علی‌بن موسی‌الرضا (ع) باید کرامت مردم را حفظ کند و هیچکس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه‌ای وارد کند.

رییس جمهوری منتخب گفت: در حکومت علوی نیز توجه به مردم و حقوق مردم مورد تاکید بودچون راه خدا از میان خلق می‌گذرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی افزود: شناخت مقام ولایت امام رضا (ع) گره‌ها را در ذهن و عمل ما می‌گشاید و در پرتوی این وجود مقدس معرفت پیدا می‌کنیم و در پرتوی شناخت و معرفت حجت خدا کرامت اکتسابی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: کرامت اکتسابی مربوط به انسانهایی است که دل، ذهن و جان را با خدا و حجت خدا متصل کرده‌اند، انسان به مقام کرامت که برسد به بخشش می‌رسد و می تواند مانند شهدا جان خود را در راه خدا بدهد.

رییس جمهوری منتخب گفت: معنای خدمت نیز متفاوت است، امروز همه افراد کره زمین مدعی خدمت هستند اما خدمت با معنای مادی گرایانه و مادی محوری و منفعت‌گرا یک نوع از خدمت است و خدمت نوع‌دوستی و انسان‌دوستی نوع دیگر خدمت است که با نگاه انسان‌مدارانه انجام می‌شود اما خدمت برای خدا و برای کسب رضای او به دیگران توجه کردن متفاوت‌ترین نوع خدمت است که در پرتوی خدادوستی حاصل می شود.

مردم به تحول رای دادند

رییس جمهوری منتخب در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما در اقتصاد باید محور کارمان عدالت باشد و همچنان که مردم در این انتخابات به تحول رای دادند باید در کشور تحول ایجاد شود.
رییسی افزود: تحول به نفع مردم و به نفع ارزشهای انقلاب، به نفع سفره و کسب و کار مردم است و شکل‌گیری دولت کارآمد خواست آنهاست.

وی تاکیدکرد: ما به عنوان دولت نباید اجازه دهیم تا کوچکترین حقی از مردم ضایع شود و من به عنوان نماینده ملت اجازه نخواهم داد هیچ حقی از حقوق ملت ضایع شود.

رییس جمهوری منتخب با تاکید بر حفظ کرامت مردم و رعایت عدالت اقتصادی گفت: تقسیم ظرفیت‌ها و امکانات کشور بایستی بر مبنای عدالت باشد و در مسایل داخلی توجه به عدالت، در حوزه آموزش، عدالت آموزشی و در حوزه مسایل اجتماعی، توجه به عدالت اجتماعی و در سیاست داخلی و خارجی توجه به کرامت ملت و عدالت مورد تاکید است و در هیچ نشست و گفت وگویی نباید کرامت و عزت انسانی مخدوش شود.

رییسی افزود: در سیاست داخلی و خارجی و در نوع تعامل با همه کشورهای دنیا و محرومان حفظ کرامت و عزت ملت ایران از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم روابط ناسالم اداری، فساد، ظلم و هر گونه اقدام غیر عادلانه خلاف کرامت انسان است و فرهنگ رضوی باید فرهنگ گفتمانی کشور باشد و باید به آموخته‌های امام رضا (ع) در این زمینه به ویژه کرامت انسانها توجه ویژه‌ای شود.

رییس جمهوری منتخب گفت: ائمه می فرمودند "اگر مردم بدانند ما چه می‌گوییم دنبال ما حرکت می‌کنند و اگر نورانیت کلام ما را متوجه شوند در زندگی شان جز ما را راه نخواهند داد" و اگر مردم شیرینی عدالت را بدانند به غیر از عدالت رضا نمی دهند.

رییسی افزود: بنده آموخته‌های حضرت رضا (ع) با محوریت کرامت انسانی را در همه شئون و امور کشور به کار می‌گیرم چرا که در ادوار گذشته وقتی که مسوول دولت می‌شد کسانی که به او رای نمی‌دادند در ادارات و سازمانها برایشان مشکل ایجاد می‌شد اما معیار ما در انتخاب همکاران، شایستگی و شایسته سالاری است.

وی ادامه داد: من به عنوان خدمتگزار این ملت موضوع واکسیناسیون همگانی کرونا را از ابتدای کار این دولت در اولویت قرار می‌دهم تا از جسم و جان مردم صیانت شود چرا که امروز موضوع کرونا مردم را نگران کرده است.

رییس جمهوری منتخب در پایان سخنانش با قدردانی از حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: از عزیرانی که با زحمت و در شرایط کرونایی پای صندوق‌های رای حضور یافتند تشکر می‌کنم برخی از عزیزان به مشکل افتادند و در سیستم نیز مشکلاتی پیش آمد که ما و مسوولان شرمنده مردم هستیم و عزیزانی نیز در خارج از کشور مقابل حرکات ناشایست عده‌ای از خدا بی‌خبر آمدند و رای خود را به صندوق انداختند که جای قدردانی دارد.

رییسی افزود: خدمتگزار مردم هستم چه کسانی که به بنده رای دادند، چه کسانی که به دیگران رای دادند و چه کسانی که رای ندادند.

وی تصریح کرد: برخی می‌خواهند در تحلیل‌ها حضور باشکوه مردم را کم، حساب کنند اما این حضور با عنایت خداوند و علی بن موسی الرضا (ع) بسیار باشکوه بود و همه ما و دولتمردان باید بتوانیم این همه محبت، لطف و توجه مردم را با خدمت منصفانه و بی منت به مردم جبران کنیم.

کد خبر 502541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.