تلاش شهرداری بارسلونا برای حفاظت از میراث تاریخی

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری بارسلونا اعلام کرد که قرارداد جدیدی برای نگهداری و مرمت بناهای تاریخی و املاک در این شهر منعقد شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ذی‌نفعان این قرارداد هنوز مشخص نشده است اما جزئیات مهمی در مورد عناصر تشکیل دهنده قرارداد مذکور و تغییرات بعدی که باید در زمینه حفاظت شهری انجام شود، وجود دارد. هدف اصلی قرارداد این است که حفظ میراث فرهنگی، از نظر زیست محیطی و اقتصادی، پایدارتر از قبل باشد.

کدام ساختمان‌ها و بناها برای تغییر شکل در نظر گرفته شده‌اند؟

بودجه کل این قرارداد بالغ بر ۱۰.۶ میلیون یورو است و شرایط مختلفی را شامل می‌شود که توسط نهادهای مسئول انجام مرمت و نگهداری از آثار نمادین پایتخت "کاتالونیا" باید صورت گیرد.

بارسلونا دارای بیش از هزار و ۵۰۰ عنصر مجسمه سازی است و عوامل تأثیرگذار بر تصاویر مجسمه‌ها و تغییر ساختار آن‌ها شامل گذشت زمان، شرایط آب و هوایی، آلودگی، تخریب یا کیفیت آب چشمه‌های زینتی می‌شود.

تلاش شهرداری بارسلونا برای حفاظت از میراث تاریخی

باید از ملات های آهکی و رنگ‌های پایه طبیعی در ساخت مجسمه‌ها استفاده و از ملات های سیمانی پرتلند و رنگ‌های پایه پلاستیکی اجتناب شود. علاوه بر این چوب‌هایی با قابلیت استفاده مجدد و همچنین مواد بازیافت شده از آثار دیگر نیز برای تغییر شکل بناها، بازیافت و مورد بهره‌وری قرار می‌گیرد. نمونه‌هایی از این مواد شامل سنگ "Montjuïc"، تیرهای چوبی و سنگفرش‌های هیدرولیکی است.

از جمله بناهای یادبود که با توجه به معیارهای پایداری تعریف شده‌اند، می‌توان به طاق پیروزی (Triumphal Arch)، بنای یادبود کلمبوس (Columbus Monument)، بنای یادبود رافائل کازانوا (Rafael Casanova) و بنای ساردانا در مونتجوئیچ اشاره کرد که به زودی ترمیم خواهند شد. طی چند روز آینده، بهسازی مجسمه‌های دیوید و جالوت در دهکده المپیک نیز به پایان خواهد رسید.

تلاش شهرداری بارسلونا برای حفاظت از میراث تاریخی

موارد تحت قرارداد که برای ساختمان‌های متعلق به شهرداری در نظر گرفته شده و توسط فهرست میراث محافظت می‌شود، شامل انجام اقدامات بهسازی سالن شهر در Plaça de Sant Jaume Palauet Albéniz ، معبد آگوستوس ، دیوار مرکز مدنی Pati Llimona و برج‌های ونیزی است.

این قرارداد جدید همچنین شرایط کاری کارگران و مرمت کنندگان را بهبود خواهد بخشید، به گونه‌ای که حقوق آن‌ها بیش از حداقل تعیین شده در توافق نامه‌ها با انجمن‌های حرفه‌ای مربوطه خواهد بود تا کارایی و کیفیت آثار مرمت شده افزایش یابد.

کد خبر 502502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.