جابجایی‌های آینده با گلایدر زیر سطحی دوستدار محیط زیست

شرکت Brittany Ferries اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ میلاید نوعی گلایدر زیر سطحی (seaglider) تولید کند که قادر است ۱۵۰ مسافر را جا به جا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات منتشر شده توسط شرکت Brittany Ferries نشان می‌دهد که گلایدر زیر سطحی که قرار است تا سال ۲۰۲۸ میلادی مورد استفاده قرار بگیرد، با سرعت ۱۸۰ مایل بر ساعت در عرض ۴۰ دقیقه از Portsmouth انگلستان به Cherbourg فرانسه حرکت می‌کند، در حالی که کشتی‌های معمولی این مسافت را در عرض هشت ساعت طی می‌کنند.

جابجایی‌های آینده با گلایدر زیر سطحی دوستدار محیط زیست

این گلایدر زیر سطحی قادر است تا سال ۲۰۲۸ میلادی بین ۵۰ تا ۱۵۰ نفر را بین فرانسه و انگلستان جا به جا کند. انرژی مورد نیاز آن با استفاده از باتری تأمین می‌شود و از سوخت فسیلی استفاده نمی‌کند، بنابراین به حریفی سرسخت برای کشتی‌ها و هواپیماها تبدیل خواهد شد که علاوه بر مزیت سرعت، تأثیر مثبتی بر حفظ محیط زیست دارد.

هاورکرافت نوعی وسیله نقلیه است که می‌تواند هم در خشکی و هم در آب مسافر یا بار را جا به جا کند و روی بالشتکی از هوای فشرده تکیه دارد. این وسیله نقلیه با استفاده از "اثر زمین" کار می‌کند؛ این مفهوم به حالتی گفته می‌شود که هواگرد در نزدیک یک سطح ثابت مانند زمین در حال حرکت است، در این وضعیت خلبان در حالت فرود احساس می‌کند هواگرد در حالت معلق و شناور قرار دارد همچنین در حالت پریدن هواگرد به صورت موقت سرعت واماندگی را که به افزایش اصطکاک با هوا اطلاق می‌شود کاهش می‌دهد؛ به نظر می‌رسد که گلایدر زیر سطحی جدید نیز از این فناوری بهره مند خواهد شد.

جابجایی‌های آینده با گلایدر زیر سطحی دوستدار محیط زیست

کد خبر 502497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.