تمرکز بر بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل در بخش معدن

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به نیاز کشور و تنوع معادن در داخل و همین‌طور ظرفیت‌های معدنی که در کشورهای منطقه وجود دارد، بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت‌ها بیشترین و بهترین بهره‌برداری را در راستای توسعه و خلق ثروت انجام داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم‌حسینی، در جریان بازدید از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، با بیان اینکه معادن از ثروت‌های ملی هستند، بر استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه متوازن کشور تاکید کرد.

وی گفت: ایمیدرو علاوه بر تولید باید در مدیریت کارآمد اقتصادی نیز ایفای نقش کند.

رزم‌حسینی با اشاره به ضرورت وجود امنیت سرمایه‌گذاری در کشور، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای توسعه و اجرای طرح‌های جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی را ضروری برشمرد و بر لزوم سیاست‌گذاری‌های جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش در بخش معدن تاکید کرد.

وی با یادآوری توانایی‌های تخصصی و علمی و سرمایه‌های انسانی در ایمیدرو، انجام فعالیت‌های معدنی در بخش مطالعات و عملیات در دیگر کشورهای منطقه را فرصت خوبی برای حضور در مجامع بین‌المللی برشمرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر نقش‌آفرینی این سازمان در عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد و راه‌اندازی یک بخش تخصصی در حوزه بین‌الملل را در تحقق این هدف اثرگذار دانست.

وی با اشاره به پیگیری این وزارتخانه در راستای اجرای سیاست‌های تسهیل‌کننده تجارت خارجی، خواستار انجام کار کارشناسی و مطالعات دقیق در حوزه واردات مواد اولیه معدنی در راستای بهره‌برداری بهینه و حفظ ذخایر معدنی کشور شد.

وی درباره مدیریت توسعه‌ای ایمیدرو افزود: با توجه به نیاز کشور و تنوع معادن در داخل و همین‌طور ظرفیت‌های معدنی که در کشورهای منطقه وجود دارد، بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت‌ها بیشترین و بهترین بهره‌برداری را در راستای توسعه و خلق ثروت انجام داد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اهمیت دستگاه‌های نظارتی در حوزه اقتصادی کشور و مبارزه با فساد و رانت، تعامل این دستگاه‌ها با بخش تولید و همراهی با دولت و بخش صنعت و معدن را ضروری دانست و آن را یکی از شرایط مهم برای تحقق اهداف اقتصادی کشور اعلام کرد.

کد خبر 502489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.