حمایت سرکنسول‌گری روسیه از جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ

سرکنسول روسیه در اصفهان گفت: امیدوارم برگزاری جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ رویدادی درخشان در مشارکت دیرینه این دو شهر خواهرخوانده باشد و تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "بوریس بورمیستروف: امروز سه شنبه_ یکم تیرماه ۱۴۰۰ _ در جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ اظهار کرد: سرکنسول‌گری روسیه در اصفهان همیشه از طرح‌هایی که به نفع دو ملت باشد حمایت کرده است.

وی افزود: رئیس جمهور روسیه در پیام به «حجت الاسلام ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور منتخب ایران خاطرنشان کرده روابط بین دو کشور از خصلت دوستانه و حسن همجواری برخوردار است.

سرکنسول روسیه در اصفهان با بیان اینکه برگزاری جشنواره علمی و فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ نمونه دیگری برای تعامل گسترده در عرصه فرهنگی و انسانی است، گفت: این محور مهم در راستای ارتقا همکاری‌های روسیه و ایران مطابق توافق رهبران دو کشور بوده و در راستای پیشبرد همکاری‌های مفید و گسترش آموزش زبان دو کشور دارای اهمیت ویژه‌ای است که به این منظور در چارچوب جشنواره علمی و فرهنگی گام مهمی برداشته خواهد شد.

بورمیستروف با بیان اینکه علاقه روزافزون جوانان ایرانی به تحصیل در دانشگاه‌های روسیه قابل مشاهده است، تأکید کرد: علاقه به ورزش به خصوص در رشته فوتبال نیز به نزدیکی روابط دو کشور کمک می‌کند و با کمال میل برای پروژه‌های مشارکتی که در این زمینه برای نخستین بار بین دو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و زنیت سن پترزبورگ انجام شده، آماده همکاری هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سن پترزبورگ رویدادی درخشان در مشارکت دیرینه دو شهر خواهرخوانده -اصفهان و سنت پترزبورگ- باشد و تداوم یابد.

کد خبر 502439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.