میزان واکسیناسیون در پاکستان

با توجه به قرارداد امضا شده بین کشور پاکستان و شرکت فایزر، این شرکت موظف است ۱۳ میلیون دوز واکسن در اختیار پاکستان قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمان دقیق ارائه واکسن فایزر به کشور پاکستان هنوز مشخص نشده است، اما مقامات بهداشتی این کشور اعلام کرده‌اند که بر اساس توافقنامه امضا شده واکسن‌های فایزر تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی تحویل داده خواهد شد. پیش از این کشور پاکستان با کمبود واکسن مواجه شد، بنابراین واکسیناسیون عمومی به تأخیر افتاد، اما اواخر ماه میلادی گذشته واکسیناسیون همه بزرگسالان دوباره آغاز شد.

کشور پاکستان در ۲۹ مه ۱۰۰ هزار دوز واکسن فایزر از طریق برنامه کوواکس دریافت کرد، اما فقط به افرادی که نقص ایمنی داشتند یا کسانی که واکسن‌های دیگر برای آن‌ها مناسب نبود، تزریق شد. تا کنون تقریباً ۱۳ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور پاکستان با جمعیت ۲۲۰ میلیون نفر تزریق شده است به طوری که حدوداً ۳.۵ میلیون نفر در این کشور به صورت کامل واکسینه شده‌اند.

کشور پاکستان در ابتدا از واکسن‌های چینی سینوفارم، کان‌سینو و سینواک استفاده می‌کردند، اویل ماه جاری نیز اعلام شد که افراد کمتر از ۴۰ سال می‌توانند واکسن آسترازنکا دریافت کنند. این کشور اوایل ماه جاری تأیید کرد که ۱.۱ میلیارد دلار صرف تهیه واکسن کرونا کرده است این هزینه فقط برای واکسیناسیون حداقل ۷۰ میلیون نفر از جمعیت پاکستان است.

تا کنون ۹۴۹ هزار و ۸۳۸ نفر در این کشور به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند و ۲۲ هزار و ۳۴ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. روز گذشته ۶۶۳ مورد جدید مبتلا به کووید -۱۹ در این کشور شناسایی شد و ۲۷ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

کد خبر 502435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.