احداث کتابخانه دوستدار محیط زیست در شهر ساری

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران گفت: کتابخانه دوستدار محیط زیست در شهر ساری با هدف بهره ‏برداری در رویداد گردشگری ساری ۲۰۲۲ و با هدف جذب گردشگر شهری احداث می شود.‏

آرزو ولی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در یک طرح ابتکاری برای نخستین بار در کشور، کتابخانه سبز در زمین اهدایی شهرداری در بوستان دامادی این شهر احداث می‌شود، اظهار کرد: کتابخانه سبز ساری دارای ساختمان سبز است که از انرژی‌های شهری استفاده نمی‌کند و اگر بعد از مدتی به هر دلیلی ساختمان را تخریب کنید به طبیعت و محیط زیست آسیبی نمی‌رساند.

وی با بیان اینکه تمام ابزارهای به کار رفته در این کتابخانه، جذب شدنی است، تصریح کرد: کتابخانه سبز ساری ساختمانی است که تمام ابزارها و آیتم‌های به کار رفته در آن با بافت‌های سنتی ایرانی تفاوت دارد و منابعی که در آن استفاده می‌شود، منابع در گردش است.

ولی‌پور با بیان اینکه این کتابخانه دارای سیستم تصفیه فاضلاب است و آب استفاده شده برای استفاده آبیاری باغچه مجدداً استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: انرژی مورد استفاده در این ساختمان، انرژی خورشیدی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با تاکید بر اینکه این ساختمان کاملاً مدافع محیط زیست است و با کتاب و کاغذ همسانی دارد، تصریح کرد: بافت داخلی کتابخانه از عناصر تجدیدپذیر احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحی این ساختمان توسط مهندسین ایرانی ساکن کشور امارات و با هزینه خیر کتابخانه ساز انجام می‌شود، گفت: شهرداری ساری زمینی به مساحت ۳۰۰ متر را به این پروژه اهدا کرده که در دو طبقه طراحی‌های آن انجام شده است.

ولی‌پور با بیان اینکه ساری میزبان کشورهای گردشگری عضو اکو در سال ۲۰۲۲ خواهد بود و بنا داریم این کتابخانه برای این مهم آماده بهره‌برداری باشد، از مساعدت استانداری مازندران برای تسریع در ساخت این پروژه خبر داد.

وی تصریح کرد: این کتابخانه مانند موزه در جذب گردشگر مؤثر خواهد بود.

کد خبر 502403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.