نحوه تحویل نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص شد

نمایندگان مجلس جهت رفع ایراد شورای نگهبان نحوه تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی را با سازوکار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی تعیین تکلیف کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز -سه شنبه اول تیرماه- مجلس شورای اسلامی جهت رفع ایرادات شورای نگهبان جز ۴ بند الف ماده واحده طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور را با ۱۶۹ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در جریان بررسی این دستور کار علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان با استناد به ماده ۱۹۹ آئین نامه داخلی مجلس معتقد بود که کمیسیون در رفع ایرادات شورای نگهبان اقدام به قانونگذاری جدید کرده و جزئیات طرح جدید باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد که اخطار او وارد تشخیص داده نشد.

بر اساس این متن جز ۴ بند الف ماده واحده طرح مذکور به شرح ذیل اصلاح شد:

علیرغم اصلاح به عمل آمده ابهام سابق این شورا در جز (۴) بند (الف) ماده واحده این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است.

مصوبه کمیسیون:

۴- تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی با سازوکار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی و تسویه آن حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان تحویل باستثنای مدت زمان مذکور برای موارد مشمول در قانون "حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی".

کد خبر 502401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.