نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و پدیده

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب استقلال و پدیده پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال دقایقی قبل موفق شد در ورزشگاه آزادی با دو گل از سد پدیده بگذرد؛ با این برد شاگردان مجیدی هم چنان به کسب سهمیه آسیایی و حتی قهرمانی امیدوار ماندند.

قضاوت این مسابقه بر عهده کمیل غلامی بود و اگر چه بازی صحنه چندان خاصی نداشت، اما پدیده‌ای ها و به ویژه رحمتی در چند اتفاق از نیمه دوم به شدت معترض بودند.

همچنین در اتفاقی نادر برق ورزشگاه رفت تا برای دقایقی مسابقه متوقف شد؛ صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

قطع برق و توقف بازی

دقیقه ۸۴، برق ورزشگاه آزادی رفت و بازی متوقف شد، اما خیلی زود برق ورزشگاه مجدد بازگشت که بازیکنان چند دقیقه برای گرم و روشن شدن نورافکن‌ها صبر کردند.

لحظاتی پس از وصل شدن برق ورزشگاه، بار دیگر یکی از نورافکن‌های استادیوم خاموش شد و غلامی بازی را مجدداً متوقف کرد، دقایقی بعد نیز داور مجاب شد تا با وجود یک نورافکن خاموش بازی را از سر گیرد.

رودنیل: همیشه باید مسئول برق استادیوم کنار زمین حاضر باشد و داور او را بشناسد؛ همچنین کلیه ورزشگاه‌ها باید حتماً ژنراتور داشته باشند. داور در چنین شرایطی تنها حق دارد با مسئول ورزشگاه حرف بزند. به علاوه در قوانین اشاره شده که اگر نور کمتر از ۷۲۰ لوکس باشد، داور می‌تواند بازی را متوقف کند و بر اساس آن، توقف اول درست اما دومین توقف داور در بازی امشب بی‌مورد بود.

سلیمانی: در این موارد ناظر بازی می‌تواند نیم ساعتی وقت بدهد تا برق ورزشگاه مجدد وصل شود. حتی اگر در این نیم ساعت برق وصل نشد، می‌تواند بازیکنان را راهی رختکن کرده و نیم ساعت دیگر نیز تمدید کند که امشب چنین موردی نبود و زودتر برق وصل شد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و پدیده

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: امروز کمیل غلامی و تیمش عملکرد خوبی داشت. تصمیمات او در خصوص کارت زردها درست بود. در دقیقه ۵۹ خطا بازیکن پدیده به درستی اعلام شد و رحمتی بی‌مورد اعتراض کرد. همچنین خطایی پنالتی در محوطه استقلال رخ نداد و ادامه بازی دست بود.

سلیمانی: کمیل غلامی قضاوت خوبی انجام داد و به نظرم نقصی نداشت. تمام کارت زردهایی که در این بازی داده شد کاملاً صحیح بود.

کد خبر 502317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • امیر لو سیف IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 3
    اگر شما داور خوبی بودید حداقل یک نفرت انگیز برای بازیهای مختلف اسیایی، جهانی، مقدماتی و..... انتخاب می کردند، متاسفانه هرکوری شاهد برخورد توپ به دست بازیکن استقلال شد، چرا مدام مغلطه می کنید، مستند وقانونی نظریه بدهید، برای همه شما متاسفم