وزیر فرهنگ: شهدا الگوساز و هویت‌ساز زندگی اجتماعی هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره بزرگداشت شهدای زنجان بر نقش شهدا در الگوسازی و هویت سازی در زندگی اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، سیدعباس صالحی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بزرگداشت شهدای زنجان، اظهار کرد: این جمع یک جمع همدل، همراه و هم نفس است و وقتی افراد در کنار هم قرار می‌گیرند مظهر تجلی، عزت و قدرت می‌شوند و در زنجان خوشبختانه این همدلی و همراهی وجود دارد.

وی افزود: استان زنجان با چند شاخصه شناخته می‌شود که از اهمیت زیادی برخوردار است. یک بخش عشق و توجه به اهل بیت (ع) است. بخش دیگر وجود مشاهیر و شخصیت‌های بزرگ این استان از گذشته تا امروز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در بحث‌های اجتماعی این موضوع مطرح است که گرفتار فقر و تعارض الگو هستیم، تصریح کرد: شهدا سرمایه‌های ایران هستند که به گونه‌ای نقش مهمی در الگوسازی در میان اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموز، دانشجو، روحانی، پیشه ور و … ایفا و با این نقش به گونه‌ای راه و مسیر را روشن می‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایط اجتماعی امروز شهدا سرمشق و الگویی هستند که به شرایط جاری کشور کمک می‌کنند، در بحث‌های علوم اجتماعی نیز که موضوع هویت مطرح است به گونه‌ای گرفتار اخلال هستیم؛ جایی که هویت است یعنی ریشه وجود دارد و وقتی به ریشه متصل نباشیم خشک می‌شویم.

صالحی ادامه داد: شهدا کمک می‌کنند در این بخش هویت یابی شهرستانی و هویت یابی محله داشته باشیم و بنابراین شهدا در الگوسازی و هویت سازی نقش بسیاری دارند

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی کنگره بزرگداشت شهدای زنجان ادامه داد: این کنگره علاوه بر جنبه تجلیل و مناسک، کارکردهای متنوعی و فراتر از این جنبه‌ها دارد که از آن جمله می‌توان به خدمت به محرومان، توجه به زیرساخت‌ها و … اشاره کرد و این امر نشان دهنده آن است که شهدا فقط در گذشته ما تأثیر گذار نبوده و در زندگی حال و آینده ما نیز نقش دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 502308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.