استقلال ۲ - پدیده صفر/ چراغ امید در شب تاریک آزادی!

استقلال در دیدار پرحاشیه با دو گل از سد سرخ‌پوشان مشهدی گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال و پدیده در دیداری معوقه از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه امروز دوشنبه - ۳۱ خرداد ماه - در تهران مقابل هم قرار گرفته‌اند که شاگردان مجیدی در شبی که اتفاقات عجیبی نظیر قطع برق ورزشگاه آزادی رخ داد، موفق به کسب سه امتیاز شدند.

هفته بیست و یک لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و پدیده

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: آرمان رمضانی (دقیقه ۴۸ - برای استقلال) - مهدی قایدی (دقیقه ۱۵ + ۹۰ - برای استقلال)

اخطار: محمد عرفان معصومی (دقیقه ۴۲- از پدیده) - مسعود ریگی (دقیقه ۷۱- از استقلال) - محمد نادری (دقیقه ۷۲- از استقلال)

اخراج:

استقلال تهران: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری (دقیقه ۴۶- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، آرش رضاوند (دقیقه ۸۴- آرش داجلیری)، مهدی مهدی پور (دقیقه ۴۶- مهدی قایدی)، محمد نادری، امیر ارسلان مطهری، آرمان رمضانی (دقیقه ۷۸- سعید مهری)

سرمربی: فرهاد مجیدی

پدیده مشهد: میلاد فراهانی، علی نعمتی، رضا یزدان دوست (دقیقه ۵۹- حسام هاشم پور)، احسان حسینی، امیرحسین کریمی (دقیقه ۸۳- محمد محمد زاده)، یوسف وکیا، محمد عرفان معصومی، محمدرضا فلاحیان (دقیقه ۵۹- صادق صادقی)، امیرحسن جعفری، مهرداد بایرامی (دقیقه ۶۹- احمد الجبوری)، امین قاسمی نژاد

سرمربی: سید مهدی رحمتی

داور: کمیل غلامی

شرح بازی:

بازی در دقایق ابتدایی آرام دنبال شده و اتفاق خاصی روی دروازه‌های نیافتاده است. بعد از دقیقه ۳۰ شاگردان رحمتی یکی دو موقعیت نصف و نیمه را روی دروازه آبی‌پوشان میزبان ایجاد کردند که راه به جایی نبرد. این حملات مشهدی‌ها باعث شد تا استقلال کمی به خودش آمده و روی دروازه این تیم خیمه منظمی را تشکیل دهد اما همچنان بی‌دقت بودند. به این ترتیب نیمه اول با تساوی به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم فرهاد مجیدی کاپیتان خود و مهدی پور را بیرون کشیده و قایدی و دانشگر را روانه میدان کرد. آمدن قایدی ورق را برای آبی‌ها برگرداند و سه دقیقه بعد از ورودش به زمین زمینه ساز گل تماشایی آرمان رمضانی شد که در دومین دیدار پیاپی موفق به گلزنی شد. بعد از گل هم قایدی دوباره به خلق موقعیت ادامه داد و دفاع پدیده را آزار داد.

تعویض‌های رحمتی در ادامه بازی را تعدیل کرد ولی پدیده‌ای ها نتوانست موقعیت چندان خطرناکی را خلق کنند. در دقایق پایانی مسابقه برق ورزشگاه قطع شد و برای دقایقی بازی متوقف شد. بعد از به جریان افتادن مسابقه، دوباره با خاموش شدن یکی از نوافکن‌ها توقف یافت.

با شروع مجدد مسابقه، ورق برای رحمتی و شاگردانش برگشت و آن‌ها سر و پا حمله شدند. حتی در همین دقایق که به نظر با استراحت چند دقیقه‌ای، قوتی دوباره پیدا کرده بودند دو مرتبه توپ را به تیرک استقلال کوبیدند و شاگردان مجیدی خوش شانس بودند که پیروزی‌شان را از دست ندادند. در همین شرایط و در دقیقه ۱۱۵ قایدی روی ضد حمله توانست تیر خلاص را به پدیده بزند تا سه امتیاز شیرین‌تر از عسل را کسب کند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۴۸- آرمان رمضانی) - مهدی قایدی با تکنیک خود توپ را از میانه‌های نیمه پدیده به محوطه جریمه این تیم آورد و با حرکت در عرض، سه چهار بازیکنی را مشغول خود کرد و سپس با پشت پا توپ را برای رمضانی کاشت تا او با شوتی بی‌نظیر توپ را دور از دستان فراهانی به تور بچسباند.

۰-۲ (دقیقه ۱۵ + ۹۰ - مهدی قایدی) - در شرایطی که بازیکنان پدیده سراپا حمله بودند، ضد حمله خوبی برای استقلالی‌ها به دست آمد که با دفاع حریف دو به یک شدند. پاس به قایدی در موقعیت تک به تک، استقلال را به گل دوم رساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۵- پاس رو به جلو بازیکن پدیده را راه انداخت ولی ضربه‌ای که امیرحسین کریمی از گوشه محوطه به سمت دروازه زد، به بیرون رفت.

دقیقه ۳+۴۵- ارسال دقیق مهدی‌پور روی سر مطهری نشست ولی مدافع پدیده توپ را از روی خط بیرون کشید.

دقیقه ۵۱- کاشته مهدی قایدی به شکل سانتر فرستاده شد اما فراهانی را به دردسر انداخت و مجبور شد توپ را به کرنر بفرستد.

دقیقه ۵۵- شوت سرکش محمد فلاحیان روی توپ بازگشتی به شکلی خطرناک به بالا دروازه استقلال رفت.

دقیقه ۶۲- ارسال دقیق دانشگر در چند قدمی دروازه با پرش یزدانی روی سرش قرار گرفت اما ضربه او در چهارچوب نبود.

دقیقه ۶۲- مهاجم آبی‌ها با دریبل مدافع روبرو در محوطه، شوتش را روانه دروازه حریف کرد که فراهانی با پا مانع از گل شدن توپ شد.

دقیقه ۶۳- ضربه سر دانشگر روی کرنر ارسالی به گوشه دروازه می‌رفت اما قاسمی نژاد توپ را بیرون کشید.

دقیقه ۱۰ + ۹۰- کرنر ارسالی شاگردان رحمتی با اثر گذاری یکی از بازیکنان‌شان جلو دروازه در موقعیت مناسبی به علی نعمتی رسید ولی قیچی او تیرک افقی دروازه حسینی را لرزاند.

دقیقه ۱۵ + ۹۰- والی بازیکن پدیده روی توپ بازگشتی از محوطه، با اثر کوتاه حسینی به تیرک خورد تا این موقعیت هم با بدشانسی به گل تبدیل نشود.

نکات ویژه:

* پیش از به ثمر رسیدن گل اول استقلال، بازیکنان پدیده معتقد بودند درون محوطه استقلال خطا پنالتی روی آن‌ها صورت گرفته اما داور دستور به ادامه کار داد.

* در دقیقه ۵۹ بازیکن پدیده به داخل محوطه بود و پس از آنکه توپ از پاهایش جدا شد، با تکل سعی در حفظ موقعیت داشت که با سوت داور متوقف شد و اعتراض شدیدی انجام داد. مهدی رحمتی نیز به شدت نسبت به تصمیم غلامی معترض شده و صدای مکالمات و اعتراض او به داور شنیده می‌شد. رحمتی خطاب به داور مسابقه می‌گفت: "آقای غلامی فوتباله، منچ یا شطرنج نیست".

* دقیقه ۸۴، برق ورزشگاه آزادی رفت و بازی متوقف شد اما خیلی زود برق ورزشگاه مجدد بازگشت که بازیکنان چند دقیقه برای گرم و روشن شدن نورافکن‌ها صبر کردند.

* رضا یزدان دوست به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد و اواخر مسابقه، توسط برانکارد از زمین خارج شد.

* دقایقی بعد از وصل شدن برق ورزشگاه، مجدداً یکی از نورافکن‌های استادیوم خاموش شد و غلامی بازی را مجدداً متوقف کرد.

* لحظاتی بعد داور مجاب شد تا با وجود یک نورافکن خاموش بازی را از سر گیرد.

کد خبر 502304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.