آماده‌سازی فضاهای عمومی ایرلند برای تعطیلات تابستانی در کرونا

شهرستان فینگل با جمعیتی بیش از ۲۹۶ هزار نفر در جمهوری ایرلند واقع شده است؛ مقامات این شهر طرحی تعاملی ایجاد کرده اند که بر اساس آن، تمام صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها می‌توانند فضای پذیرایی خود را به بیرون از محل کارشان گسترش دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی دوران شیوع بیماری کووید -۱۹، جنبشی تحت عنوان " ایمن بیاندیشید و به فضاهای عمومی بروید" در میان مردم سراسر کشور ایرلند شکل گرفت که بر اساس آن، مردم دیگر در خانه خود را حبس نمی‌کردند بلکه با رعایت اصول ایمنی، به انجام امور روزمره خود در خارج از منزل می‌پرداختند. در همین راستا، مقامات فینگل تصمیم گرفتند زمینه را برای گردشگری‌های تابستانی سال جاری فراهم آورند و از این طریق، به رونق اقتصادی کسب و کارهای شهر، که بیشترین زیان را طی روزهای کرونایی متحمل شده است، کمک کنند.

اعضا شورای شهر فینگل در آخرین ملاقات خود بر اعمال اقداماتی تمرکز کردند که فرصت کافی را در اختیار شهروندان و مهمانان قرار می‌دهد تا با ایمنی کامل از قلمرو عمومی نهایت لذت را ببرند و تابستانی متفاوت با سال گذشته را تجربه کنند. برای این منظور، بسیاری از خیابان‌های منطقه از ششم ماه ژوئن به پیاده‌راه تبدیل شده است و صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها به گسترش فضای ارائه خدمات خود در این خیابان‌های بدون خودرو پرداخته‌اند.

البته اقدامات مقامات فینگل تنها به پیاده‌راه‌سازی خیابان‌ها ختم نمی‌شود؛ این افراد قصد دارند زمینه را برای افزایش نشاط میان مردم طی تعطیلات تابستانی نیز فراهم آورند. به عنوان مثال، افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری، ایجاد پارکلت‌های موقت و افزایش محل پارک دوچرخه‌ها از دیگر اقداماتی خواهد بود که قرار است تا سه ماه آینده در شهر اعمال شود. افزایش سرویس‌های بهداشتی سیار نیز از دیگر برنامه‌های مدیران شهرستان فینگل در تعطیلات تابستانی خواهد بود تا از این طریق، ایمنی هر چه بیشتر کاربران فضاهای عمومی تأمین شود.

آماده‌سازی فضاهای عمومی ایرلند برای تعطیلات تابستانی در کرونا

کد خبر 502280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.