قیمت بلیط هواپیما ۴۰ درصد کاهش یافت

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت قیمت بلیت هواپیما به نرخ مصوب آبان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا، در هفته اخیر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی به تعبیر سازمان هواپیمایی کشوری، خودسرانه بلیت هواپیما را تا ۴۰ درصد افزایش داده بودند که با دستور سازمان هواپیمایی از صبح امروز مجدداً با نرخ آبان سال قبل، اقدام به فروش بلیت کردند.

روز گذشته نرخ بلیت تهران- کیش که باید در دامنه قیمتی ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان به فروش می‌رفت، به یک میلیون تومان رسید و در مسیر تهران- کیش که قیمت مصوب، ۶۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان است، قیمت بلیت به یک میلیون تومان در یک مسیر رسید.

سخنگوی سازمان هواپیمایی روز گذشته به خبرنگاران گفته بود که افزایش بلیت هواپیما در شرایط فعلی، تخلف است و همه شرکت‌های هواپیمایی باید قیمت‌های فروش را به قیمت مصوب بازگردانند.

وی گفته بود: در صورت ضرورت برای افزایش قیمت، این پیشنهاد حتماً باید در شورای عالی هواپیمایی کشوری مطرح و نرخ‌ها در صورت موافقت وزیر راه و شهرسازی تغییر کند در حالی که هیچ کدام از مراحل اعلام‌شده و قانونی طی نشده است.

ذیبخش امروز _دوشنبه ۳۱ خردادماه_ به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: با همکاری رسانه‌ها و تلاش سازمان هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما به نرخ مصوب آبان سال گذشته رسید.

وی گفت: امکان باز پس گیری پول بلیت از سوی مسافرانی که بلیت هواپیما را با افزایش قیمت ۴۰ درصدی خریداری کردند وجود دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: مسافران برای بازپس‌گیری مابه‌التفاوت آن در ابتدا به شرکت فروشنده بلیت مراجعه کنند اگر به نتیجه نرسیدند درخواست و شکایت خود را در سامانه شکایات مردمی سایت سازمان هواپیمایی ثبت کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 502236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.