۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
صعود ناامن در «به اضافه مستند»

مستند ورزشی «صعود نا امن» که جایزه بهترین مستند اسکار را دریافت کرده است در جدیدترین قسمت از «به اضافه مستند» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، سی و دومین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «صعود ناامن» (Free solo) به کارگردانی «الیزابت چای واشارهی» و «جیمی چین» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

مستند «صعود ناامن» روایتی از یک قهرمان ورزشی و آرزوی چندین ساله او برای بالا رفتن از معروف‌ترین صخره دنیا است. آن هم بدون طناب و محافظ! این فیلم مستند که محصول سال ۲۰۱۸ آمریکا است در نود و یکمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه بهترین فیلم مستند شد.

الکس هالند صخره نورد مشهور آمریکایی است. در این فیلم می‌بینیم که این ورزشکار چگونه تلاش می‌کند تا به آرزویی که در تمام زندگی‌اش آن را در سر می‌پروراند، برسد. آرزوی تمام زندگی او این است که از سنگ‌های معروف‌ترین صخره دنیا که دیواره مرتفع ال کاپیتان و با ارتفاع ۳۰۰۰ فوت (۹۰۰ متر) در پارک ملی یوسیمیتی است بالا برود، بدون آنکه هیچ طنابی او را محافظت کند.

تمرینات طاقت‌فرسای هالند در کنار اقدام شجاعانه او برای بالارفتن از صخره‌ها بدون محافظ، لحظات دلهره‌آور و هیجان‌انگیزی را برای بیننده به وجود می‌آورد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، میز کارشناسی برنامه با حضور آرتمیس فرشاد یگانه سنگ نورد برجسته ایرانی مهمان برنامه است و درباره آخرین وضعیت این رشته ورزشی، چالش‌ها و مشکلات آن صحبت می‌کند.

این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه یکم تیر ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۲ تیر ساعت ۸:۳۰ و جمعه ۴ تیر ساعت ۱۵ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

کد خبر 502234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.