استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار در بلوارهای ملایر

شهردار ملایر از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بلوارهای نبوت، شهید آیت‌الله مدنی و میدان قائم(عج) به طول یک کیلومتر خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین بابایی در این باره تصریح کرد: امروزه توجه به فضاهای سبز شهری و توزیع متعادل آن در سطح شهر به منظور کاهش مشکلات زیست محیطی امری ضروری است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری را اجتناب ناپذیر دانست و افزود: شهر ملایر با داشتن بیش از سه میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع فضای سبز، یکی از بالاترین سرانه‌های فضای سبز را در غرب کشور دارد به طوری که به ازای هر شهروند ملایری ۲۱.۷ متر فضای سبز وجود دارد.

شهردار ملایر ادامه داد: در راستای نگهداری بهینه از فضاهای سبز شهری، صرفه‌جویی در مصرف آب و توسعه شبکه آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری، عملیات لوله‌گذاری و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بلوارهای نبوت، شهید آیت‌الله مدنی و میدان قائم (عج) در سه فاز اجرا شد.

وی با تأکید با اینکه در توسعه و حفظ فضای سبز شهری توجه به بحران کم آبی الزامی است، گفت: با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک کشور و محدودیت‌های تأمین منابع آب، ضروری است راهبردهای مدیریت فضای سبز شهری به گونه‌ای تغییر کند که سازگار با اهداف درازمدت مدیریت شهری در طراحی، ایجاد و نگهداری فضای سبز باشد.

بابایی تصریح کرد: در سال‌های اخیر کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم به کم آبی و نظارت بر مدیریت صحیح آبیاری در زمینه کاهش مصرف آب در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قرار گرفته و این سازمان تاکنون آبیاری تحت فشار را در بلوار آیت‌الله میرشاهولد، بلوار آیت الله شهید بهشتی و بلوار مبل منبت شهید مطهری اجرا کرده است.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش راندمان آبیاری، کاهش استفاده از ماشین‌آلات (آبیاری تانکری) و حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی برشمرد و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با گسترش این سیستم در فضای سبز شهری، سیستم آبیاری و آبرسانی عرصه‌ها و فضاهای سبز شهری ارتقا و هزینه‌های آبیاری کاهش یابد و اثرات مطلوبی را در پویایی و سرزندگی فضاهای سبز شهری شاهد باشیم.

کد خبر 502162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.