استقلال_ شهر خودرو/ فرار از بحران در آزادی

تیم فوتبال استقلال امروز(دوشنبه) در یک بازی معوقه از هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال به مصاف شهر خودرو می رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال امشب و از ساعت ۱۵:‏۱۹‬ در ورزشگاه آزادی میزبان شهر خودرو مشهد خواهد بود. این دیدار در چارچوب دیدار معوقه‌ای از هفته ۲۴ لیگ برتر برگزار خواهد شد. دو تیم در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که رقابت‌های لیگ برتر به خاطر برگزاری مسابقات تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، متوقف شد؛ بر همین اساس به نظر می‌رسد یکی از دغدغه‌های دو تیم اُفت کیفیت بازیکنان به واسطه توقف لیگ برتر باشد.

استقلال این روزها در بحران

استقلال امشب در شرایطی میزبان شهر خودرو است که تیم فرهاد مجیدی اصلاً وضعیت خوبی ندارد. مشکلات مالی استقلال به اوج خود رسیده و باعث شد که فرهاد مجیدی روزهای اخیر در مصاحبه‌ای شدیداً از احمد مددی و علی‌نژاد معاون وزیر ورزش انتقاد کند و در ادامه هم مدیرعامل باشگاه استقلال به صحبت‌های سرمربی تیمش پاسخ داد تا مشخص شود که اوضاع در این تیم بدتر از آن چیزی است که هواداران آبی‌ها تصورش را دارند.

استقلال_ شهر خودرو/ فرار از بحران درآزادی

مشکلات دیگر گریبان مجیدی

استقلال در تیم ملی دو سهمیه داشت و بازیکنان این تیم معمولاً در ترکیب اولیه اسکوچیچ جایی نداشتند. مهدی قایدی، اما به همراه کاروان تیم ملی به ایران بازنگشت و مرخصی گرفت؛ بنابراین احتمال اینکه از ابتدا در میدان حاضر نشود، زیاد است. در همین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد اردوی استقلالی‌ها با مشکلات زیادی رو به رو شده است؛ کمبود امکانات، عدم حضور فرشید اسماعیلی در تمرینات، غیبت دیاباته به خاطر مشکل ورود به کشور، مصدومیت داریوش شجاعیان و سیداحمد موسوی و هشدار هروویه میلیچ برای دریافت دستمزد معوقه‌اش. با این حال مجیدی مصمم است که در دیدار مقابل شهر خودرو برنده بازی باشد. از بین شاگردان مجیدی محمدحسین مرادمند و مسعود ریگی سابقه بازی در شهر خودرو را دارند.

آبی‌های سابق؛ تقابل مجیدی و رحمتی

شهرخودرو در ۵ بازی آخر خود در لیگ برتر ۳ تساوی، یک برد و یک باخت کسب کرده است. شاگردان رحمتی در فرصت وقفه لیگ، بازی‌های دوستانه متعددی برگزار کردند و در تورنمنت داخلی امام رضا (ع) شرکت کردند. گلر سابق آبی‌پوشان در کنار خود محمد نوازی، علی سامره و اشکان نامداری را می‌بیند. این موضوع می‌تواند انگیزه کادر فنی شهر خودرو را برای تقابل با استقلال بالا ببرد.

از سوی دیگر نیز شاگردان مجیدی در ۵ بازی قبلی خود آمار ۲ برد، ۲ باخت و یک تساوی ثبت کرده‌اند. استقلال در حال حاضر با ۳۷ امتیاز در رده سوم لیگ برتر قرار گرفته و امیدوار است در ۷ مسابقه باقیمانده جایگاهش در رده سوم جدول را حفظ کند.

استقلال_ شهر خودرو/ فرار از بحران درآزادی

تکرار سناریو؛ بحران در بدترین زمان ممکن!

اتفاقات این دو روز استقلال، هواداران این تیم را یاد فصل گذشته می‌اندازد با این تفاوت که فصل گذشته احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال بود و این بار احمد مددی.

استقلال پس از ترک شبانه ایران توسط آندره‌آ استراماچونی، به سراغ مجیدی رفت. سرمربی جوان استقلال در پایان فصل تیمش را به مقام نایب قهرمانی رساند و در دربی نیمه‌نهایی موفق به شکست پرسپولیس شد تا آبی‌پوشان در آستانه قهرمانی در جام حذفی قرار بگیرند، اما درست فردای بازی با پرسپولیس رسانه‌های ایتالیایی خبر از مذاکره مدیران استقلال با استراماچونی دادند. خبری که به شدت باعث ناراحتی مجیدی شد و علیه مدیرعامل وقت موضع تندی گرفت. سرمربی استقلال وقتی متوجه شد مدیران استقلال چه او تیمش را قهرمان جام حذفی کند یا نکند، سراغ گزینه خودشان می‌روند، از سرمربیگری استقلال کناره‌گیری کرد. در نهایت با درخواست هواداران و بازیکنان، مجیدی برگشت، اما اتفاقات رخ داده تمرکز تیمش را گرفت تا استقلال قهرمانی جام حذفی را از دست بدهد و مجیدی هم از استقلال برود.

مجیدی بار دیگر میانه‌های فصل استقلال را تحویل گرفت. او با تجربه‌تر از گذشته سعی کرد آرامش را به تیمش بازگرداند، اما مشکلات بار دیگر او را در موقعیت تقابل با مدیرعامل قرار داد. سرمربی استقلال برای دفاع از بازیکنانش چندی پیش صحبت‌هایی را مطرح کرد تا مدیران استقلال به خودشان بیایند. نتیجه این انتقادها، جلسه سه نفره اعضای هیئت مدیره استقلال با مجیدی بود. در این جلسه، طبق گفته سرمربی استقلال قرار شد که ظرف یک هفته مشکلات کمی حل شود، اما این اتفاق نیفتاد. سرمربی استقلال که متوجه عمق اختلاف بین هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه شده بود، نتوانست تحمل کند و به شدت از مددی و وزارت ورزش انتقاد کرد.

در واقع این همان اتفاقی است که سال گذشته رخ داد و سوال این است که چرا یک سناریوی تکراری باید برای استقلال تکرار شود؟ سوال اصلی از هیئت مدیره استقلال این است که آیا از اتفاقات سال گذشته درس نگرفته‌اند؟

استقلال_ شهر خودرو/ فرار از بحران درآزادی

احتمال حضور حسینی به جای مظاهری

مظاهری که گفته می‌شود از ناحیه شانه و گردن احساس ناراحتی می‌کند و یکی دو جلسه تمرینی تیمش را هم از دست داد، ممکن است در این بازی امکان حضور در میدان را پیدا نکند که در این صورت سید حسین حسینی دیگر سنگربان آبی پوشان جای وی را خواهد گرفت.

کد خبر 502124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.