ایران-فرانسه؛ بلندقامتان ایران چیزی برای از دست دادن ندارند

تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در هفته پنجم رقابت‌های جام ملت‌های والیبال مقابل فرانسه قرار می‌گیرد. این دیدار را می‌توان یکی از سخت‌ترین دیدار های تیم ملی در این رقابت‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های والیبال ایران و فرانسه در هفته پنجم رقابت‌های جام ملت‌های والیبال امروز دوشنبه ۳۰ خرداد از ساعت ۱۵:۳۰ مقابل هم قرار می‌گیرند که این دیدار به صورت زنده و مستقیم از شبکه سه پخش می‌شود. این دیدار را می‌توان یکی از سخت‌ترین بازی‌های تیم ملی والیبال در این دور از لیگ ملت‌ها دانست زیرا تیم ملی با هدایت آلکنو در رده یازدهم جدول رده بندی قرار گرفته و با توجه به وضعیت دیگر تیم‌ها و سه بازی باقی مانده شانسی برای حضور در چهار تیم برتر را ندارد. تیم ملی با ۵ برد و ۷ باخت چیزی برای از دست دادن ندارد.

تیم ملی والیبال فرانسه با ۸ برد و ۴ باخت در رده پنجم جدول قرار دارند و قطعاً تمام تلاش خود را می‌کند تا با برد در سه بازی هفته پنجم خود در بین چهار تیم صعود کننده باشد. تیم فرانسه یکی از تیم‌های آماده این رقابت‌ها است و توانسته با نتیجه ۳ بر صفر برزیل صدر نشین را شکست دهد.

بلند قامتان ایرانی در آخرین دیدارخود مقابل اسلونی با نتیجه ۱ بر ۳ بازی را واگذار کرد. تیم ملی والیبال ایران در سال‌های اخیر تنها یک بار با نتیجه ۳ بر ۲ فرانسه را در جام قهرمانان شکست داده است.

نخستین رویارویی دو تیم ملی والیبال ایران و فرانسه در رقابت‌های قهرمانی جهان ۱۹۷۰ بود که فرانسه با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران و فرانسه در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۴، دو مرتبه مقابل هم قرار گرفتند. در مرحله گروهی با اینکه ایران در ۲ مسابقه ابتدایی خود، تیم‌های ایتالیا و آمریکا را شکست داده بود، فرانسه شاگردان اسلوبودان کواچ در تیم ایران را شکست داد.

دو تیم ایران و فرانسه در مرحله سوم گروهی، مجدد مقابل هم قرار گرفتند و تیم ملی والیبال فرانسه باز به پیروزی رسید تا ایران از رسیدن به چهار تیم برتر بازبماند.

در رقابت‌های سال ۲۰۱۴ ایران در رده ششم قرار گرفت و عنوانی تاریخ ساز را کسب کرد همچنین فرانسه که در رده چهارم قرار گرفت و به عنوان یکی از قدرت‌های تازه والیبال خود را به جهان معرفی کرد.

در آخرین روز جام قهرمانان بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷، ایران با نتیجه ۳ بر ۲ فرانسه را شکست داد و به پیروزی رسید تا با کسب مدال برنز در رقابت‌های جام قهرمانان به اولین مدال در سطح جهان دست پیدا کند.

حال باید دید در این دیدار تیم ملی ایران با هدایت مربی روس خود چه نتیجه‌ای مقابل فرانسه آماده به دست می‌آورد.

کد خبر 502109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.