کشف ۲۰ کیلوگرم تریاک در تخت خواب ارسالی به آلمان

مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره) گفت: با بررسی محموله اثاثیه منزل توسط پرسنل گمرک، که بنا بود به آلمان ارسال شود ۲۰ کیلوگرم تریاک که ماهرانه در جداره تخت خواب جاسازی شده بود، کشف شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از گمرک ایران، غلامرضا صفاری طاهری، اظهار کرد: پس از مشکوک شدن حراست یکی از شرکت‌های هواپیمایی، به بار اثاثیه منزل به مقصد آلمان، در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام (ره)، همکاران مبارزه با مواد مخدر و مربیان سگ‌های موادیاب گمرک با تکنیک‌های فنی به موضوع ورود کردند.

وی افزود: این محموله که شامل لوازم تخت خواب، تاج تخت و کمد لباس بود توسط واحد ایکس ری و سگ‌های موادیاب گمرک چک شد و با هماهنگی با پلیس مبارزه با مواد مخدر، توسط پرسنل گمرک بازگشایی شد.

مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره) گفت: پس از بازگشایی، ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر با لفاف که در جداره محموله تخت، جاسازی شده بود کشف شد و طی صورت جلسه‌ای تحویل مقامات ذی صلاح برای اقدامات قانونی و بررسی‌های بیشتر قرار گرفت.

وی افزود: گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین مرز هوایی کشور، ضمن توجه ویژه به موضوع تکریم ارباب رجوع، مراجعان و مسافران، در قالب ارائه تسهیلات، اهتمام به انجام امور کنترلی به شکل نامحسوس و غیر مزاحم را در دستور کار خود قرار داده است و از این رهگذر با بهره گیری از وسایل و تجهیزات کنترلی پیشرفته، بیشترین تعداد کشفیات مربوط به مواد مخدر را در حوزه‌های امانات پستی، صادرات و امور مسافری در کارنامه خود دارد.

صفاری طاهری افزود: در سال ۹۹ توانستیم در زمینه کشف مواد مخدر، ۵۵ مورد کشفیات داشته باشیم که عمده آن در حوزه امانات پستی بوده که عمدتاً شامل بذر شاهدانه، قرص روان‌گردان، تریاک و شیره تریاک، کتامین و شیشه بوده است و هشت مورد کشفیات جدید نیز در همین زمینه در دو ماه گذشته، صورت گرفته است.

کد خبر 502084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.