سوئیس ۳- ترکیه یک/ امیدهای سوئیس برای صعود زنده ماند

تیم ملی سوئیس با پیروزی برابر ترکیه با قرار گرفتن در رتبه سوم گروه به کار خود در مرحله گروهی پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سوم گروه A یورو ۲۰۲۰، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سوئیس و ترکیه در ورزشگاه المپیک باکو به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر یک سوئیس به پایان رسید.

گروه A- هفته سوم

دیدار تیم‌های سوئیس و ترکیه

ورزشگاه: المپیک باکو (باکو، آذربایجان)

گل‌ها: هریس سفروویچ (دقیقه ۶) و ژردان شکیری (دقایق ۲۶ و ۶۸) برای سوئیس- عرفان قهوه چی (دقیقه ۶۲) برای ترکیه

سوئیس: یان زومر، سیلوان ویمدر (۹۲- امبائو)، نیکو الودی، مانوئل آکانجی، بریل امبولو (۸۶- مهمدیرمو فروئلر، هریس سفروویچ (۷۵- گاورانوویچ)، گرانیت ژاکا، ریکاردو رودریگس، استیون زوبر (۸۵- بنیتو) و ژردان شکیری (۷۵- وارگاس)

سرمربی: ولادیمیر پتکوویچ

ترکیه: اورجان چاکر، مهمت زکی چلیک، مریح دمیرال، چالار سویونجو، اوزان توفان (۶۳- یازیچیجنگیز اوندر (۸۰- کنان کارامانهاکان چالهان‌اوغلو (۸۶- توکوز)، بوراک یلماز، عرفان جان قهوه چی (۸۰- اورکان کوکچوکان آیهان (۶۳- یوکوسلو) و مرت مولدور

سرمربی: شنول گونش

داور: اوویدیو هاتگان (رومانی)

شرح بازی:

سوئیس در حالی به مصاف ترکیه می‌رفت که با توجه به کسب تنها یک امتیاز از دو بازی اول نیاز مبرم به ۳ امتیاز دیدار داشت. شاگردان پتکوویچ بازی را هم آغاز کردند و در نیمه نخست با دو گلی که در دقایق ۶ و ۲۵ به ثمر رساندند تا حدودی خیال خود را بابت پیروزی راحت کردند.

در آغاز نیمه دوم نیز هرچند ترکیه برای زدن گل فشار می‌آورد و البته یک بار هم در دقیقه ۶۲ موفق به گلزنی شد اما این سوئیس بود که نبض بازی را در اختیار داشت و در ادامه با گلزنی مجدد شکیری در دقیقه ۶۸ موفق شد در نهایت به پیروزی ۳ بر یک برسد و به عنوان تیم سوم گروه و با ۴ امتیاز شانس خوبی برای صعود به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم در پایان مرحله گروهی داشته باشد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۶- سوئیس) - سفروویچ پشت محوطه جریمه ترکیه صاحب توپ شد و با یک چرخش و یک ضربه زمینی ناگهانی به زیبایی دروازه ترکیه را باز کرد.

۰-۲ (دقیقه ۲۵- سوئیس) - توپ در پشت محوطه جریمه ترکیه به شکیری رسید که او با یک ضربه کاتدار زیبا گل دوم سوئیس را به ثمر رساند.

۱-۲ (دقیقه ۶۲- ترکیه) - یک بار دیگر از پشت محوطه جریمه این بار قهوه چی هافبک ترکیه بود که با پای چپ و زیباتر از دو گل اول بازی دروازه سوئیس را باز کرد.

۱-۳ (دقیقه ۶۸- سوئیس) - زوبر که پاس دو گل دیگر سوئیس را هم داده بود این بار با ارسال بلند زمینی از سمت چپ زمینه ساز گلزنی مجدد شکیری با یک ضربه محکم از درون محوطه جریمه شد.

کد خبر 502075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.