آماده همکاری با شورای ششم برای تسریع در فعالیت‌ها هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت:اعلام می‌کنیم شورای پنجم آمادگی دارد که با اعضای منتخب شورای ششم هرگونه همکاری داشته باشد تا فعالیت آن‌ها تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالرزاق موسوی امروز_ یکشنبه ۳۰ خردادماه_ در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا، بیست‌ونهم خردادماه، سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی، معلم، مورخ و جامعه‌شناسی را که خدمات ارزشمندی را برای روشنگری و آگاه‌سازی دانشجویان در طول دوران فعالیت خود انجام داد و کتاب‌های بسیاری از او به جای مانده است، یادآور شد و نام این استاد را گرامی داشت.

وی از سالروز شهادت شهید مصطفی چمران به عنوان انسانی بزرگ، عارف دانشمند و مخلص که در اوج توانمندی‌های علمی و تخصصی از آغازین روزهای جنگ در غائله کردستان و دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در دفاع از نظام و انقلاب بر عهده داشت، یاد کرد که در سی‌ویکم خردادماه در سوسنگرد به شهادت رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با تبریک ولادت امام رضا (ع) نیز که مصادف با یازدهم ذی‌القعده و یکم تیرماه، وجود بارگاه مطهر امام رئوف را سعادتی برای ملت ایران دانست.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که در روز جمعه برگزار شد، تصریح کرد: بار دیگر شاهد حضور مردم در دفاع از انقلاب، نظام و ارزش‌های بنیادین نظام بودیم و این رویداد بزرگ را به رئیس‌جمهور منتخب و منتخبین همه شوراها به ویژه شورای اسلامی شهر شیراز تبریک می‌گوئیم و اعلام می‌کنیم شورای پنجم آمادگی دارد که با اعضای منتخب شورای ششم هرگونه همکاری داشته باشد تا فعالیت آن‌ها تسریع شود.

اظهارات نماینده شیراز علیه شورای پنجم در نماز جمعه، خلاف واقع و غیرمنصفانه بود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از اظهارات خود در واکنش به اظهارات نماینده شیراز و رئیس هیأت نظارت استان فارس در خطبه‌های نماز جمعه بیست‌وهشتم خردادماه گفت: اظهاراتی که درباره عملکرد شورای پنجم در نماز جمعه شیراز عنوان شد، یا دستکم بخشی از آن، خلاف واقع بود.

وی اظهار کرد: این سخنان علیه شورای پنجم همزمان با برگزاری انتخابات آن هم در فضایی که متعلق به عموم مردم است بیان شد، بسیار غیر منصفانه می‌دانم و از مسئولان ستاد برگزاری نمازجمعه درخواست می‌کنم به همان اندازه فرصتی را در اختیار شورای اسلامی پنجم شهر شیراز قرار دهند تا به‌منظور دفاع از عملکرد این شورا که به ویژه در حوزه مبارزه با فساد و تبعیض خدمات درخشان و ماندگاری ارائه کرده است، مطالبی عنوان شود.

موسوی تاکید کرد: حقوق شورایی در روز انتخابات نادیده گرفته شده است که درواقع بیشترین میزان رأی تاریخ انتخابات را در شهر شیراز به خود اختصاص داده بود.

شهردار شیراز پروژه‌های عمرانی را با حساسیت بیشتری دنبال کند

وی همچنین از شهردار شیراز درخواست کرد که پروژه‌ها را با حساسیت بیشتری دنبال کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برخی از این پروژه‌ها با مشکل جدی روبه‌رو است و ما انتظار داشتیم زودتر از این به ثمر برسد؛ به‌عنوان مثال باید به پروژه خیابان غذا اشاره کرد که در مرکز شهر قرار دارد و انتظار می‌رود که سریع‌تر از این به نتیجه رسد.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا می‌بایست در تشکیل جلسات کمیسیون‌ها و حضور در آن‌ها، حساسیت بیشتری را به خرج دهند، تاکید کرد: توجه ویژه به نظارت بر اجرای مصوبات مد نظر است و ضروری است طی گزارشی عملکرد خود را در این زمینه به شهروندان اعلام کنیم که چه چیزی را تحویل گرفته و چه چیزی را تحویل خواهیم داد.

موسوی همچنین از اعضا درخواست کرد که حضور منظم‌تری در جلسات کمیسیون‌ها و دیگر جلسات داشته باشند.

وی گفت: شورا تا روزی که برقرار باشد به مردم تعهد دارد و نباید در انجام وظایف خود ذره‌ای تعلل کند؛ از همین رو تا روز پانزدهم مردادماه تلاش‌های اعضا باید ادامه باید و حتی با قوت بیشتر صورت گیرد.

کد خبر 502065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.