سعید العقیلی، ابربدهکار بانکی کیست؟

ابربدهکاران شبکه بانکی ایران همواره یکی از مشکلات اساسی و ساختاری در نظام اقتصادی کشور بوده‌اند و با توجه به نقش بانک مرکزی در تنظیم بازار کشور، وصول نشدن مطالبات این بانک از آنها، همواره اقتصاد کشور را دچار تلاطم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان مناظرات انتخاباتی، اسامی این یازده نفر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و واکنش بسیاری از فعالان اقتصادی و مردم را در پی داشت؛ سعید العقیلی یکی از این ابربدهکاران بانکی است که در ادامه به بررسی ابعاد پرونده تخلفات اقتصادی وی می‌پردازیم:

العقیلی کسی است که در دولت احمدی نژاد توسط یکی از دیگر از افراد ذی‌نفوذ سیستم بانکی کشور حمایت می‌شد، با وجود صدها میلیارد بدهی به سیستم بانکی کشور، وام‌های متعدد دیگری - با حمایت این فرد مرموز - از برخی بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری زیر مجموعه بانک‌ها، دریافت کرده است.

شدت حمایت این فرد بانفوذ به اندازه‌ای است که وی با اعمال اشتباهات محاسباتی در یکی از بانک‌ها، قصد تسویه بدهی‌های العقیلی را داشته است، اما مدیرعامل وقت این بانک، متوجه اقدامات متقلبانه فرد حامی العقیلی شده و مانع ادامه آن شده است.

او یک سرمایه‌دار اماراتی به نام محمد سعید العقیلی است که چند سال گذشته از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا به دلیل مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی مربوط به ایران تحریم شد.

چند سالی است که گفته می‌شود العقیلی فوت کرده است اما هنوز در صحت این خبر تردید وجود دارد. تردیدی که به وصول مطالبات بسیار زیاد مالی کشورمان از وی گره خورده و حل پرونده این طلب‌های نفتی را به نوعی به کما برده است.

سخنگوی قوه قضائیه، دوشنبه _۲۴ خردادماه ۱۴۰۰_ در رابطه با این پرونده اظهار کرد: پرونده قضائی تشکیل شده است. در مورد شناسایی و حفاظت از اموال گروه از جمله شرکت پلی اکریل اصفهان انجام شده که با اموال اقدامات زیادی شده و مطالبات بانک‌ها قابل وصول است. ضمناً شخص مورد اشاره در سال ۹۵ فوت کرده است.

کد خبر 502022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.