نیاز کشور به ۳۵ هزار اتوبوس درون شهری

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور تقویت حمل و نقل عمومی کشور را مهم ترین اولویت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها عنوان کرد و گفت: گسترش حمل و نقل عمومی فاکتوری تعیین کننده در کنترل و مدیریت حوزه ترافیک شهری کشور است.

به گزارش ایمنا، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور امروز با حضور معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور با سه موضوع تصویب ضابطه ۸۰۱ دستورالعمل مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهری و حومه، بهنگام سازی مشخصات فنی اتوبوس‌های دیزلی، گازسوز و برقی سامانه‌های اتوبوسرانی شهری کشور و تشکیل کارگروه فنی سامانه‌های هوشمند ثبت تردد و تخلف برگزار شد.

«مهدی جمالی نژاد» معاون وزیر کشور در این جلسه با بیان اینکه تقویت حمل و نقل شهری از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان شهرداری‌ها طی سال‌های اخیر بوده است، گفت: برای کارآمدی حمل و نقل مسافری درون شهری نیاز به مولفه‌هایی همچون کاربری آسان، کارآیی بلند مدت عاری از آلایندگی زیست محیطی منطبق با استانداردهای روز دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز حمل و نقل عمومی کشور نیاز به ساماندهی قوی‌تر دارد، گفت: ضروری است نوسازی و توسعه ناوگان با بهنگام سازی فنی مطابق با سیاست‌های اقتصادی کلان کشور، همراه شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور با بیان اینکه بازسازی حمل و نقل عمومی کشور یک نیاز جدی است؛ گفت: در حال حاضر بخش اعظم دستگاه‌های اتوبوس و مینی بوس درون شهری به بازسازی و نوسازی نیاز دارد، ظرفیت موجود دستگاه‌های اتوبوس در کشور حدود ۲۰ هزار دستگاه است که نیاز کلی کشور ۳۵ هزار دستگاه است و برای همین گسترش و تقویت حمل و نقل عمومی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، موضوع بحث اتوبوس‌های برقی از دیگر محورهای جلسه امروز بود و در این خصوص این مساله مورد بررسی اعضا قرار گرفت که امروز استفاده از اتوبوس‌های برقی در همه کشورهای دنیا مرسوم بوده و لازم است این موضوع در تقویت حمل و نقل عمومی شهری کشور به خاطر کاهش آلایندگی و افزایش بهره وری مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 502013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.