۱۰ درصد منتخبان ششمین دوره شوراهای روستایی از بانوان هستند

بخشدار مرکزی گلپایگان گفت: در ششمین دوره شوراهای روستایی شهرستان گلپایگان ۱۲۱ نفر به عنوان منتخب مردم در ۳۹ روستا انتخاب شدند که ۱۰ درصد آن‌ها بانوان هستند.

به گزارش ایمنا، مهدی سرلک امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان گلپایگان ۲۵۱ نفر داوطلب برای ششمین دوره انتخابات شورای روستایی ثبت نام کردند که ۹۵ درصد تأیید صلاحیت شدند.

وی افزود: ۴۰ روستای این شهرستان دارای کرسی شوراهای اسلامی سه یا پنج نفر است که در ۳۹ روستا داوطلب برای انتخابات شورای روستا ثبت نام کردند بنابراین در ۳۹ روستای این شهرستان انتخابات در ۴۴ شعبه برگزار شد.

بخشدار مرکزی گلپایگان گفت: در این دوره ۱۲۱ نفر به عنوان منتخب مردم در ۳۹ روستای شهرستان انتخاب شدند که ۱۰ درصد از این منتخبین را بانوان تشکیل می‌دهند.

سرلک تصریح کرد: در روستای شید آباد دو نفر رأی آن‌ها مساوی شده است که بر اساس ماده ۲۰ قانون شوراهای اسلامی یکی از منتخبین که دارای سابقه ایثارگری و یا مدرک تحصیلی بالاتر باشد در اولویت انتخاب است اما هر دو نفر نیز این شرایط را دارند.

وی با بیان اینکه ۴۰ نفر از منتخبین این دوره تجربه خدمت در دوره‌های قبلی شورای روستایی را دارند، افزود: برای تمام منتخبین شوراهای روستایی شهرستان آموزش لازم برای انجام تکلیف قانونی خدمت در شورا برگزار می‌شود.

کد خبر 501981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.