امضای قرارداد دولت فیلیپین با شرکت فایزر-بیون‌تک

بر اساس قرارداد امضا شده بین دولت فیلیپین و شرکت فایزر-بیون‌تک، این شرکت موظف است ۴۰ میلیون دوز واکسن به کشور فیلیپین تحویل دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون بیش از هشت میلیون نفر در کشور فیلیپین واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، اما همه آن‌ها دوز دوم واکسن را تزریق نکرده‌اند. به منظور دستیابی به ایمنی جمعی در این کشور تقریباً ۵۰ تا ۷۰ میلیون نفر باید واکسن کرونا را دریافت کنند. از آنجایی که بسیاری از کشورهای بزرگ و ثروتمند حتی بیش از جمعیت خود واکسن دریافت کرده‌اند شرکت‌های تولید کننده واکسن می‌توانند دوزهای بیشتری برای کشورهای دیگر ارسال کنند.

با توجه به قرارداد امضا شده بین کشور فیلیپین و شرکت فایزر-بیون‌تک این شرکت موظف است ۴۰ میلیون دوز واکسن تحویل این کشور بدهد. تأخیر در تحویل واکسن در کشور فیلیپین باعث شد برخی از شهرها مراکز واکسیناسیون را در اوایل ماه جاری تعطیل کنند بنابراین این کشور با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن مواجه شدند.

با توجه به آخرین معاملات انجام شده قرار است ۲۶ میلیون دوز واکسن سینواک، ۱۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک-وی، ۲۰ میلیون دوز واکسن مدرنا، ۱۷ میلیون دوز واکسن آسترازنکا و ۴۰ میلیون دوز واکسن فایزر در اختیار کشور فیلیپین قرار بگیرد. همانطور که مشخص است بزرگ‌ترین و مهمترین معامله انجام شده در سال ۲۰۲۱ میلادی با شرکت فایزر-بیون‌تک صورت گرفته است.

کد خبر 501932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.